Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør-aftale ??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! :-)

Jeg skriver dette opslag, fordi at jeg synes at jeg har hørt om nogle iværksættere, som køber varelager fra aliexpress.com (hvis jeg forstår det rigtigt) hvilket leder mig til følgende spørgsmål:

1. Kan man lovligt i Danmark have et varelager med produkter fra aliexpress.com ?
2. Skal man have en leverandør-aftale med aliexpress.com før at det lovligt kan lade sig gøre?
3. Har jeg ret i at man i så fald skal momsregistrere sin virksomhed?
4. Er der nogle regler for hvad prisen skal være for produkter, som til at starte med er købt hos aliexpress.com ?

Hvis nogle af jer har erfaringer eller hvis nogle af jer har kendskab til om det er lovligt vil jeg meget gerne høre fra jer. :-)

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Jacob

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 620
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligesåvel som vis du køber produkter fra for eks. Wish eller andre tilsvarende i større mængder og markedsfører dem på din hjemmeside, skal du momsregistreres hvis du køber og sælger produkterne i fri handel.

Du bestemmer selv din avance, men prisen bør næppe være over markedsniveau på tilsvarende produkter og du kan/skal ikke lave leverandøraftale.

Vær opmærksom på at alle kan købe fra disse portaler og vil sammenligne dine priser med hvad den reelle pris er ved direkte køb.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)