Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direkte Salg Foreningen i Danmark

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kender sikkert allerede til Direkte Salg Foreningen i Danmark; paraply foreningen for MLM og Network Marketing selskaber i Danmark.

Men for Amino-bruger som enten ikke kender til foreningen eller ikke er engageret i Netværksbranchen er det alletiders website for mange informationer og facts omkring Direkte Salg eller som vi kender det; MLM / Network Marketing (Jeg foretrækker at bruge benævnelsen Network Marketing).

Det startede faktisk med husholdningsmaskiner: I midten af 1800-talletbegyndte Isaac Singer at sælge sin populære "Singer Symaskine" ved direkte salg. Gennem denne unikke distributionsform kunne symaskinen nu tilbydes en bred købergruppe, som hurtigt fik øjnene op for denne fortræffelige symaskine.

Og ganske skægt sammentræf: Jeg er p.t. kontorløs grundet ombygning, så jeg har et til-formålet-midlertidig-kontor; mit skrivebord er en gammel Singer sy-maskine fra 1920 (arvede den - og har original købsfaktura: Den kostede 458 kroner dengang! Svine-dyr maskine!) - men den passer perfekt som computerbord... ;-)

I 1912 konstruerede Alex Wennergren den første husholdningsstøvsuger, Lux, som han begyndte at sælge ved demonstrationer i svenske hjem. I løbet af 15 år ekspanderede Lux gennem direkte salg til en verdenskoncern med datterselskaber i mere end 25 lande.
Direkte salg i Danmark er kendt siden hosekræmmeren vandrede på den jydske hede og besøgte gårde og husmandssteder for at faldbyrde sine produkter.

I tiden op til 2. verdenskrig og helt op i 1950erne var direkte salg i Danmark afsætningskanal for små lokale og private virksomheder, som kørte rundt og faldbød deres produkter - hovedsagligt dagligvarer så som brød, mælk, fisk og lign.
Direkte Salg i Danmark
Tupperware mødte i begyndelsen modstand og der måtte en del retssager til for at overvinde fordomme og bureaukrati. I dag er Tupperware et velset selskab, som har banet vejen for andre velrenommerede, internationale direkte salgsvirksomheder i Danmark.

Læs hele historien på www.disafo.dk/historie.htm

MVH
Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)