Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsmøde med sydkoreansk distributør - tips?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,


Vi er et mindre startup der sælger data loggers globalt via vores webside.

Pt. er vi bootstrapped og arbejder ved siden af, men skifter til fuldtid i 2018.

Inden da er vi dog blevet bedt af en potentielt interessant distributør fra sydkorea om at mødes her i januar.

Han vil gerne diskutere et potentielt partnerskab ift. sydkorea - og har specifikt en kunde, som er interesseret i store volumener.

Som sådan er dette ikke en ny situation, men det er dog nyt for os at mødes fysisk med en kunde fra udlandet på denne måde.

Han skulle oprindeligt til Sverige, men har planlagt sin rejse så han kan slå et smut forbi Aarhus.

Er der nogen af jer som har tips/tricks ift. hvad vi bør gøre i denne situation?

Tænker ift. om man blot bør tage mødet (1-2 timer), eller gøre noget yderligere? (gave, frokost, ...)

Tak! :)

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har tidligere været ansat i en koreansk virksomhed. Husk at have styr på alle jeres tal. De vil helt sikkert gerne vide noget om jeres salg, forventninger osv.

Når i udveksler visitkort, så husk at give og modtage med begge hænder, og se på kortet, ikke bare smide det i brystlommen. Vis oprigtig interesse.

Der kan godt opstå lange pauser i en dialog med dem, men det skal I ikke blive nervøse over. Der tænkes og reflekteres bare.

Husk også at stille krav til dem som distributør, hvad forventer I osv.

Husk at alle aftaler skal laves skriftligt, asiatere har det med at "glemme" hvis det ikke er skrevet ned, især hvis det er til deres fordel.

I er velkomne til at sende en PM,hvis I har brug for yderligere.

mvh

Jørgen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Jan 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Soyouz

I bør læse om japansk kultur inden mødet, så I kommer godt fra start. Jeg mener bl.a., at man skal have en gave med, hvis jeg husker rigtig.

Website: Bonusvegas.dk

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak begge, super useful!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste fra Asien som rejser - som her til jer i Århus er ganske ukomplicerede og om I har en gave eller ikke er slet ikke af betydning. Det er korrekt med overrækkelse af dokumenter/visitkort mm med to hånder og tage mod med to - men igen, de der berejste er sjældent spor vanskelige. Han kommer jo for at få et resultat.
Jeg synes derimod klart at I skal sætte tid af så I har alt den tid der behøves.Tilbyde at hente i Tirstrup eller hvor han kommer, høre om han vil have hjælp til at booke noget - og klart byde på en gang mad til en der er rejst langt for at mødes

Den der rejser - tager rejse og hotel omk normalt - den der tager imod byder på alt den service/afhentning/bringe - evt vise noget spændende og lidt mad

Sørg for at have jeres mål klart, så I kan få en god dialog. Tal ikke for hurtigt før I har bedømt hans engelske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)