Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start-up råd til ny Iværksætter!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle! :)

Jeg sidder med idéen om at få realiseret en virksomhed inde for tøjbranchen.
Er der nogen der kan give nogle guldkorn til en god start?
Nogle erfaringer fra jeres oplevelser? 

Kh. Maria Jensen - og godt nytår!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Guldkorn nummer 1: Drop tøjbranchen. 

Tillad mig at forklare min negative arrogance. 

Tøjbranchen er presset. Og jeg mener absurd meget. Se du her på Amino, er der formentlig DAGLIGT folk, der efterspørger råd til at opstarte et tøjmærke. Derudover er der nogle enorme spillere på markedet. Zalando stod i 2016 for 2,6% af HELE OMSÆTNINGEN i dansk e-handel. De er altså en kæmpe webshop, og dine klikpriser på Adwords, samt mulige rangeringer i Google (SEO) er derved meget besværlige. 

Det var nok negativitet. Hvis du skal gøre det alligevel, skal det skyldes, at: 

- Du vil skide på en idiot som mig. [;-)]

- Du er klar til at gå det MEGET hårde arbejde, som det kræver.

- Du har produktionen på plads og kan f.eks. søge mod butikker (B2B-salg).

- Du har fede designs og kan navigere i en hektisk modebranche og afkode, hvad næste års trends bliver.

På det sidste har jeg set flere succesfulde iværksættere, der har startet deres eget tøjmærke - blandt andet https://appearanceshop.com

Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjoo - Tøjbranchen er hård, men hvad er ikke det?
Jeg kunne ligeså godt uddanne mig til en højtstående stilling, og ville stadig skulle kæmpe med, at få mit budskab og "brand" ud i verden, så jeg ville få kunder.
Sådan er iværksætter livet jo - selvstændigt, hårdt og det hele værd ;)

Det skal dog siges, at jeg ikke vil starte mit eget tøjmærke, men gøre detailhandel ud af andres mærker, så det bliver forhandlet via. min shop. 

MEN ellers syntes jeg det er fine råd!
Kan jeg bede dig om, at uddybe det du har skrevet?

- Det meget hårde arbejde kunne være branding fx., hvilket redskaber anbefaler du?

- Er der andre ting jeg måske skulle have overset?

- Og hvad er dit råd til et bredere netværk?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maria J.:
hårdt og det hele værd ;)

Hvor ved du det fra?

Rigtigt mange iværksættere får desværre aldrig succes eller kommer til at tjene en fornuftig løn. Vi høre hele tiden om de forholdsvis få der score kassen, men aldrig om alle dem der går konkurs eller ikke får succes.

Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig! Der er ingen der har sagt, at det skal være let at være iværksætter, men når man er drevet af passion, vinder man efter mine erfaringer en masse point.

"Gift dig med hende, og du fortryder det - lad være, og du fortryder det"

I hvertfald er der efter min mening ingen grund til, at skulle skubbe nye, og gode muligheder væk. Stærke mennesker hjælper hinanden op, så det er også det jeg er ude efter, når jeg skriver herinde :) 

Og jeg vil meget gerne høre, hvad i har af gode råd!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria. Smile1

Maria J.:

- Det meget hårde arbejde kunne være branding fx., hvilket redskaber anbefaler du?

Mit ærlige svar? Fuck branding. 

Maria J.:

- Er der andre ting jeg måske skulle have overset?

En hel masse. Men det finder du først ud af, når du dummer dig.  #LivetSomIværksætter. 

Jeg tror ikke, du er klar over, hvor presset markedet er. Selvfølgelig er det svært at finde ud af, hvilke brancher der ikke er pressede. Du har selvfølgelig ret. 

Maria J.:

- Og hvad er dit råd til et bredere netværk?

Smil, vær flink, deltag i arrangementer, skab dig lidt i pressen. 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Jan 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt muligt at genere overskud i tøjbranchen, men som Kasper Friis skriver er det svært. Det kan dog hjælpe, hvis du differentierer dig og har kontakter i branchen.

Website: Bonusvegas.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)