Hej Alle, Jeg vil lige høre om hvis nogen kender bankens ansvars pligt når. Sagen er: Den 21-12-17 kontankter jeg min bank og spørg om de kan oprette en alderspension til mine 2 børn. Jeg talte med banken på telefonen og som bad mig om at skrive til dem i min netbank, der jeg spurgte dem om de kunne oprette en alderspension til mine 2 børn. Bankrådgiveren informerede mig på telefonen om at min yngste datter skulle oprettes og spurgte efter en fødselsattest og sygesikringsbevis som var også tilsendt i netbank. Banken informerede mig om at jeg skulle underskrive dokumenterne på min netbank med NemID inden slutningen af 2017. Den 29-12-17 kontakter jeg banken for at høre hvor de digitale dokumenter var som jeg skulle underskrive, men blev informeret om at de havde overset den mail/ opgave. Nu er det forsent til at oprette en alderspension inden den nye lovgivning træder i kraft Januar 2018, det betyder at mine børn vil være nød til at vente 2 år mere før de kan gå på pension. I bankens vilkår står der: Ansvar: Banken er erstatningsansvarlig, hvis den på grund af fejl eller forsømmelser opfylder aftalte forpligtelser for sent eller mangelfuldt. Har jeg en sag med hensyn til den overstående? |
Start med at spørg dig selv om du ikke bære en del af skylden ved du kun at givet banken 3-4 arbejdsdage? Hvorfor fulgte du ikke på allerede på sagen den 28 dec?
At du er meget sent ude er vel ikke mankens skyld.