Hej Aminoer, Jeg har stiftet et IVS selskab og fra dag 1 af sagt til mig selv, at jeg ville vente 1/2 - 1 år før jeg begynder at udbetale løn til mig selv. Målet var/er nemlig at stræbe efter (hurtigst muligt) at få kapital til at anskaffe mig en firmabil, samt omdanne firmaet til APS. Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg komme til at betale virksomhedsskat af de SAMME tjente penge, hvis vi nu sagde jeg stort set intet brugte og videreførte samme overskud til det efterfølgende år? Og så et lille ekstra spørgsmål: Er det korrekt forstået, at jeg kommer til at betale 22% af mit overskud, for derefter at betale personlig skat samt AM-bidrag og feriepenge? Det vil altså sige at hvis man er ude på at få mest muligt ud af firmaet ift. løn, så kan det ikke svare sig at gå efter et stort overskud, men er der andre fokusområder ift. forretningsplanen som f.eks høj registreret virksomhedskapital, investeringer i firmaet osv. ja så er det at stræbe efter et stort overskud fordelagtigt? - Nu gør jeg det meget sort på hvidt i know, jeg skal bare lige være med på om jeg noogenlunde har forstået ovenstående korrekt. Mvh. den nye iværksætter |
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.