Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV med evt. 2 ejere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en pmv som udfører privat rengøring.
Jeg vil have min veninde som medejer, hvilken virksomhedform skal jeg ændre det til ?
Der er ingen af os, som ønsker at hæfte privat for virksomheden ?

Når firmaet en dag bliver moms registeret. Skal der så kun betales moms på 25 % ? Hvad med skat ( betales kun af overskuddet, som jeg har forstået det ) og hvad med arbejdsmarkedsbidrag ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I PMV hæfter du i høj grad privat for alt og du kan så heller ikke være 2 ejere

I har 2 muligheder - I/S hvor I hæfter privat og hvis I ikke vil det, og det kan være klogt, men er mere kompliceret og lidt dyrere i drift - så IVS eller ApS

Se forskellene her i skema - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Når I en gang er momsregistrerede skal I lægge 25% moms på alt salg og har fradrag for moms hvis der er dansk moms på jeres køb

I betaler-  og du betaler i PMV skat og AM bidrag af dit overskud uanset hvad i personlig form og samme i selskab af de penge du vil have ud. Du skal allerede nu føre fuldt regnskab og gemme alle bilag 5 år og udfylde udvidet selvangivelse som PMV ejer - ellers får du bod og skat sætter selv dit overskud som de nu bedst kan

Skal du dybere må du overveje at sætte dig langt mere ind i selskabsformer, at være flere, hæftelse, omkostninger, skat, moms osv - letlæst i http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html men uanset hvad - så sæt dig nu godt ind i hvad det er du gør - specielt når du vil være med veninde som medejer - for du lyder ikke til rigtigt at vide hvor du er idag, med dit PMV , og så kan du komme galt af sted med skat, hæftelse og andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)