Hej Nicolai.
Du skal altid lytte til John og læse hans indlæg. 
Dernæst vil jeg blot fortælle dig lidt om mine tanker og erfaringer; jeg har nemlig selv både drevet enkeltmandsvirksomhed, samt IVS.
Jeg skiftede til et IVS, fordi jeg ikke på daværende tidspunkt havde aktiver eller kapital til 50.000 kroner, som det kræves, før jeg kan stifte et ApS. Og derved var IVS en fin løsning for mig, eftersom jeg gerne vil rykke over til et ApS senere hen, når min revisor finder tid.
Dog er der - som John nævner - en række andre krav, som er gældende for et selskab, frem for blot en virksomhed. Forsikring er én af tingene. Derudover vil du ofte støde på virksomheder, der ikke vil handle med dig, fordi du er et IVS: Prøv f.eks. at bestil en telefon til dit firma gennem Yousee; 12.000 kroner i depositum skal du betale, fordi du er et IVS. Man forstår dem godt - et IVS kan stiftes for 1 krone, hvorfor mange jokere er iblandt.
Helt grundlæggende er jeg af den opfattelse, at hvis man ønsker at starte en virksomhed med et mål om, at det skal blive en stor succes, er det altid en god idé at have et selskab. Her kan du sælge anparter til investorer eller partnere, sælge virksomheden i fremtiden, du hæfter ikke personligt og meget andet. Og når du har pengene til det, så omlæg dig til et ApS, og du er flyvende (håber jeg). A´ prøver satme, som Lars Larsen siger.