Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af virksomhed eller?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er så heldig at jeg er blevet tilbudt at være betalt mentor for nogle stykker. Det er ikke noget som kommer til at give den store indtægt, nok ca. 50-60.000 pr. år.

Virksomheden som jeg er mentor i vil gerne at jeg sender en faktura på det aftalte forløb en gang i kvartalet, hvilket er helt ok men mig.

Spørgsmålet er som jeg skal oprette en enkelt mandsvirksomhed eller om jeg blot skal opgive de fakturerede beløb som honorar i forhold til skat?

Jeg forventer at have lidt udgifter bla. til en computer osv. i forbindelse med arbejdet.

Jeg håber nogle at jer kloge kan hjælpe med lidt rådgivning.

På forhånd tak

Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55

Hvis du som CPR får betalt af en momsregistreret virksomhed - så er det virksomheden der SKAL indberette det som bidragspligtigt honorar til skat - og du skal så se beløbet er med i rubrik 12

Har du udgiver er det i rubrik 29 men du skal ikke vente at kunne trække en fuld computer fra uden virksomhed selv, det vil normalt max være noget med den halve værdi (ud fra du bruger den til andet) og givet også så delt over en række år, for at afspejle bruget af lige den computer i forhold til indtjeningen af honorar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:42

Hej John,

Tak for afklaring Og hurtigt svar.

mvh

Jens