Hej Andreas,
Allerede nu er de "lidt mere morderne" jo dækket ind via Lastpass FaceID + deres FaceUnlock (Alpha til alle platforme) samt er Dashlane også ved at understøtte "face-unlock" ganske godt og mon ikke, at Facebook, ens Google-konto login mv. snart vil understøtte det du nævner. Her er mange allerede, så hvorfor oprette sig endnu et sted. Skulle det give mening og være konkurrencedygtigt skulle man nok helt kunne springe indtastning af adresser, kort-data mv. over ved ansigt login men så ville jeg have mere tillid til PayPal eller noget alá "Face checkout med Amazon".
Og lad os sige noget hæderligt blev kodet sammen så kommer der sikkert én masse lovgivning der skal overholdes samt tilladelser der skal i hus. Budgettet nødvendigt ift sikkerhed vil blive en stor mundfuld og daglig drift langt fra billigt. Søges der f.eks. efter "Shoppers Can Log in to eBay with Apple Face ID" kan du se at konkurrencen er benhård når du éngang er gået i luften.
Ikke at dette skal tage pusten men medmindre nok "mænd" med rette evner eller en kæmpe pengepose sæk bliver det meget svært at komme i mål, særligt hvis inden konkurrenterne er blevet for stærke. Ift ansigt vs. adgangskode vil jeg nu mene at f.eks. én YubiKey + adgangskode el. OTP + adgangskode eller kombi er bedre end et ansigt. Særligt fordi andre ikke skal have "mit" ansigt. - Så mangler folk bare mit fingeraftryk oveni, så bliver det rigtig surt resten af ens dage når udviklingen er nået langt nok. Så er jeg nok mere til idéen om en smart-ring eller evt. en rfid-chip under hunden der både kan bruges til mobil samt i butikkerne. Skal folk stjæle ens hånd skal de gå meget langt. Teknisk også langt nemmere at udvikle og så er der nye muligheder ved ens hus, bil mv. Så kan det offentlige også meget nemmere følge med i folks færden. Dvs jobnet kunne automatisk se om man faktisk havde deltaget i diverse kurser osv. såfremt dette var påtvunget uden brug af mandetimer dvs mere tid til overvågning 
Ift prisliste så det jo nok noget der bliver gratis for dig og mig, hvor de "store" betaler = de kan jo indsamle en masse på denne måde.
Såfremt du giver det et skud håber jeg da at det vil blive en success for dig.
Mvh Ron.