Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn <> Faktura

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et uddannelsested har forespurgt mig om jeg kan.forestå noget valgfag indtil sommer.

Jeg ejer er enmandsfirma uden moms og vil jo gerne bare sende en faktura men må jeg dette når det er et lønjob normalt??

Kim Mensbo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15

Kort - Nej  men i personlig virksomhed sker der som ikke det store ved det for dig - højst for dem der betaler dig. Når du har enkeltmands uden moms - hvad forskel gør det så? Dem der betaler dig skal i alle fald indberette det som honorar til skat for dit PMV og skatten der jo ens - så hvorfor rode med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 12
Skrevet kl. 23:29

Jeg kan træne 3.51kr pr km fra til og fra jobbet og dermed opnå et større overskud på opgaven.

Lad os nu sige jeg fik 300kr i timen så ville jeg som lønmodtager ca få 160kr udbetalt

Ved at sende en faktura på 300kr ville jeg starte med at trække kørsel til og fra stedet og først derefter skulle betale skat af overskuddet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38

kimfischer:

Jeg kan træne 3.51kr pr km fra til og fra jobbet og dermed opnå et større overskud på opgaven.

Lad os nu sige jeg fik 300kr i timen så ville jeg som lønmodtager ca få 160kr udbetalt

Ved at sende en faktura på 300kr ville jeg starte med at trække kørsel til og fra stedet og først derefter skulle betale skat af overskuddet

hvis det er lønmodtager job rent faktisk og det er IKKE noget du bestemmer det er jobbets karakter - så vil skat med sikkerhed også forkaste at du tager kørselsfradrag i egen bil frem for befordringsfradrag fra - ellers ville alle da fakturere deres arbejder

Det er IKKE noget man selv vælger - kildeskattenlov mm definerer om det er selvstændigt eller type lønmodtager eller honorar http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 12
Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Ja okay det kan jeg godt se - 1000 tak for dine svar :)

Godt nytår

KimFischer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)