Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige - pæne - briller?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fået at vide at jeg skal have briller. Jeg har i forvejen læsebriller, så det skal jo nok være briller med glidende overgang.

Jeg har besøgt Louis Nielsen og Synoptik for at se på briller og priser - og jeg er chokeret.

Jeg føler jeg har bevæget mig ind i en parallel verden, hvordan en anden møntfod gælder - kan det være rigtigt at et par smarte briller med glas koster 7500,-????

Hvordan fanden får folk råd til det?

De billigste var et tilbud på 2995,- med glas med glidende overgang - men det var naturligvis "brillerne som vi ikke kan komme af med fordi de er grimme".modellerne.

Er der noget jeg har misset/misforstået? Jeg havde regnet med at komme af med en tusse, måske to, men 7500,- ????

Håber der er noget jeg har misforstået...

Mette

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:01

Det lyder godt nok lidt pebret. Godt jeg ikke har brug for sådan nogle.

Har du overvejet kontaktlinser?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:34
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:05

Ja, jeg kan godt se at der er mange penge at spare - men jeg skal jo have glidende overgang og forskellig styrke på glassene - pog så vidt jeg kan se, er det ikke muligt at få det på http://www.selectspecs.com - men mit engelske er lidt rustent. Derudover skal mine øjne jo måles til glidende overgang og derfor kan jeg risikere at de ikke passer med mit synsfelt.

At købe stellet online og få lavwet glas i DK er sikkert en mulighed, men stadig over 5000, når glassene koster 2500 pr. stk - de glas han beskriver til 500 er jo uden overgang =/

men tak for forslaget...

Mette

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:22

Tjah - jeg fik briller som 15-årig.
Jeg kører Toyota - ikke BMW.Tongue Tied

Her i familien har vi for nylig investeret ca. 10 kilo i fru Kjers syn.
Til gengæld kan vi nu igen køre gennem Europa uden GPS.
Jeg har i flere år været irriteret over, at hun ikke kunne finde ud af at se ordentligt på kortet - "Det har du da altid kunnet!!!"
I stedet måtte jeg så holde ind til siden og memorere afkørselsnumre igen og igen.

mvh Hans

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 20:00

Hej Mette!

Hvorfor tror du, at du skal have briller med glidende overgang? Det behøver da ikke at være tilfældet?

Hvis du vil have et par briller til 1000 DKK med flerstyrkeglas, kan du overveje at tage på en indkøbstur til Tyskland.

Hos www.optik-weiche.de, der taler dansk, kan du få briller med flerstyrkeglas fra 999 DKK.

Jeg har tidligere købt briller hos dem, men sidst jeg skulle have briller, syntes jeg, at de godt måtte være lidt mere smarte.

Så det endte med at jeg købte et par briller i Danmark fra Fleye til 4300 DKK (uden flerstyrkeglas). 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:27

Tak for jeres svar :-)

Jeg tror mit første forsøg skal gå på at finde et stel jeg kan lide og så finde det på nettet. Og så finde en brilleforretning som ikke tager en million for at lave glas - hvis Tiele kan gøre det for 500 pr. glas er det ok.

Man må jo sno sig :-)

Mette

Fra København
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:32

Hej Mette,

Når du skal have glidende overgang er jeg 99 % sikker på at Thiele tager meget mere end 500 kr per glas. Jeg var derinde for et par uger siden for at lave et pristjek, og optikere som Thiele og Synoptik vil stadig gerne have mange penge for deres brilleglas - og deres brillestel. Men du må da meget gerne holde mig opdateret om udviklingen, så kan jeg nemlig beskrive dine erfaringer på min hjemmeside :-) 

Ellers kan jeg varmt anbefale optikere i eksmpelvis London, hvis du alligevel er derovre på en shopping-tur. Jeg var i London for en uge siden, og her kan du finde brillestel og brilleglas næsten lige så billigt som på nettet.

mvh

Nicolaj

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:24

Det lyder som en rigtig god undskyldning for en shoppetur i London.

Men heldigvis valgte jeg en optiker i DK - nemlig Profil optik - for når det er første gang man får briller, kan øjnene ændre sig lidt efter et stykke tid og der skal laves nye glas - sådan er det for mig og jeg får nye glas i mine briller (5300,- inkl, glas og stel) kvit og frit.
Så det var vidst meget godt at jeg ikke valgte net-løsningen.
Fremover kan jeg så tillade mig at købe online og i udlandet, for nu har jeg de nøjagtige styrker. Næste problenm er at finde  clip-on solbriller til mine briller for solbrilletoningen i dem giver kun 45% og det er slet ikke nok når jeg kører. Men det finder jeg nok når jeg får rigtig meget brug for det (i løbet af den næste måned, hvor solen rigtig får magt her i Skagen)

Tak for input! =D

Mette 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)