Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning - Personskatteregler, kapitalafkastordning og virksomhedsordning - gør jeg det rigtigt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med udlejning af ejerlejlighed (hele lejligheden, fast, hele året), er jeg ved at sætte mig ind i de forskellige skatteordninger.

Jeg har lavet udregninger med de forskellige ordninger (se billedet nedenfor).

For mig at se virker virksomhedsordningen både enklest og giver det bedste resultat. Er jeg mon helt forkert på den?

A-skat er beregnet med 36 pct

Jeg har forstået det sådan at jeg med virksomhedsskatteordningen kan "nøjes" med 22 pct. beskatning, indtil at jeg flytter et overskud til min privatøkonomi, hvor der så skal betales en differenceskat (altså 36 - 22 = 12 pct.) oven i. Er det rigtigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have detaljelæst din opstilling - så virker det lidt som du glemmer AM bidraget når du siger 36% - men om VSO eller KAO er bedst er mest et spørgsmål om renteudgifter kontra andet - 

Du har ret i du betaler en acontoskat på 22% som modregnes når du betaler personskat ved hævning -.og den er for bundskat ca 41% inkl. AM bidrag og 56% ved topskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for svar.

Jeg har faktisk AM bidrag med (i bunden af udregningen over A-skat), fik det bare ikke lige nævnt i min tekst.

For mig at se, ser det ud til at VSO er som oftest giver en smule bedre resultat end KAO (har prøvet at regne på to vidt forskellige udlejninger), men er dog stadig ikke sikker på at jeg får stillet VSO-regnestykket rigtigt op.

Mvh Jonas Holst

Tilmeldt 19. Jun 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonas,

Spændende spørgsmål.

Kan du fortælle noget om, hvad det endte med? Var dine beregner ''korrekte'', og hvordan indberettede du det konkret i årsopgørelsen?

Er det korrekt forstået, at man i første omgang betaler en skat på 22% og derefter betaler de resterende 12%, når man overfører overskuddet til privatøkonomien?

Står i en samme situation som du har skitseret ovenfor.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Aron88:
Hej Jonas,

Spændende spørgsmål.

Kan du fortælle noget om, hvad det endte med? Var dine beregner ''korrekte'', og hvordan indberettede du det konkret i årsopgørelsen?

Er det korrekt forstået, at man i første omgang betaler en skat på 22% og derefter betaler de resterende 12%, når man overfører overskuddet til privatøkonomien?

Står i en samme situation som du har skitseret ovenfor.

På forhånd tak.

nej med VSO bør du givet bruge hjælp. Der beregnes en let komplicet hæverækkefølge og fejl kan være dyre. Du indberetter i udvidet selvangivelse og så regnes skatten i et og samme huk ud som 22% af det som står videre og personlig skat af det hævede - men rod ikke med det selv uden at kunne det rigtigt godt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)