Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg dette salg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

solgt en varer til 239,-kr incl moms,  ( indkøbspris 150,- kr. incl moms)

forsendelse pris til kunden 33, kr-

Jeg får så tilsendt en regning fra fragtfirmaet på 34,25 kr,- incl moms og hvis det det 32,50 kr

Kan I vise mig hvordan jeg bogfører dette salg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bruger vel et regnskabsprogram og der bogfører du salget som så bliver til

varesalg 191,20 i drift - moms 47,80 begge kredit og der pengene kommer ind (bank sikkert) 239 kr debet

indkøb er 130 kr og 30 kr moms i debet og der du betalte fra (bank) 150 kr i kredit - forudsat den er købt med dansk moms som vil fremgå af regningen

Forsendelsen siger mig ikke noget ud fra det du beskriver-. Du har vel faktureret den til din kunde med moms - som du altid skal, så de 33 kr = salg af fragt 26,40 moms 6,60 kr

købet af fragt er så 34,26 med moms som er - Indkøb fragt 27,41 kr og købsmoms 6,85  

I alle tilfældene vil momsen frem gå af regning fra varen og fra fragten og på din regning til kunden

Jeg synes du spørger sådan at man fristet til at foreslå du lige lader en online bogholder tage dine ting

Brug regnskabsprogram -
Se om din købs regning, uanset vare eller fragt  indeholder dansk moms = kommer fra en dansk momsregistreret og bogfør total beløbet på en konto for køb med moms

Er noget af dit køb ikke fra en dansk momsregistreret og ikke med moms, bruges konto UDEN moms til bogføringen. Er den købt i udlandet er det en lidt længere historie 

Din egen regninger, hvis salg til Danmark eller private i EU er MED moms og bogfør så total beløbet - uanset det er vare eller fragt du sælger din kunde, på en konto med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)