Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Step by step guide fra ide til webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle aminoer. 

Jeg har til aften siddet med en ide om en webshop som jeg ikke kan få ud af hovedet og har brug for jeres hjælp da jeg selv er fuldstændig grøn og blank på området. 

Har siddet og læst en masse debatter de sidste par timer om hvad jeg kunne finde indenfor emnet “hvordan kommer jeg igang med en webshop”. 

jeg er uddannet fysioterapeut så det at drive en wepshop er ikke just min boldgade, men jeg håber i bære over med mig og hjælper mig På vej. 

jeg har svært ved at danne mig et reelt billede af hvad jeg præcis skal gøre, hvad det kræver og hvad det koster at drive en webshop, det er fordi at i lignende debatter prøver alle at sælge sine ydelser til oplæggeren også dør budskabet for mig. 

Er der nogen der har en eventuelt “step by step guide” til hvordan jeg går fra en ide, til at stå med en webshop der virker. Eller om i kan linke til en super god debat eller blogindlæg omkring emnet vil det også være meget brugbart. 

Igen er det helt centrale hvordan jeg kommer igang. Hvad skal jeg gøre/få styr på/ kræver det?

hvad koster det?

Fra Holbæk
Tilmeldt 25. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Mit navn er Cecilie Jeg arbejder for firmaet TOGIData

Her i december tilbyder vi 30 min gratis sparring, netop til det for du beskriver.. for at hjælpe folk igang med deres ideer komme med gode råd osv.

Vi har også fået designet en PDF fil som skal være en guideline til virksomheder og selvstændige der ønsker at starte en hjemmeside/webshop

Hvis du kunne være interesseret i de 30 min og pdf filen ..så sig endelig til og send mig evt dit telefon nr 

Så ringer jeg dig op :-)

https://togidata.dk/quickguide-og-tjekliste-til-koeb-af-website/


Mvh 
Cecilie 

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Det korte svar er at det kræver mere end du lige tror at starte en webshop - i hvert fald hvis du vil være seriøs med den og have succes. Alt for mange mennesker som jeg er stødt på undervurderer hvor meget arbejde der rent faktisk ligger i sådan et projekt og kommer derfor aldrig rigtig fra start eller ender med noget middelmådigt som de så må lukke igen efter et år.

Generelt er e-handlen i Danmark stigende, bare se på FDIH's juleanalyse, men det er blevet langt sværere at være en lille og nystartet webshop i dag sammenlignet med for 5-10 år siden.

Min anbefaling til dig vil være at starte med at læse Brian Brandts udmærkede guide til ehandel, den er grundig og gratis: http://clickstarter.dk/ehandel/

Dernæst vil jeg også anbefale dig at se dette interview med Jesper Hvejsel, 

 - hvor han fortællers hans og Firtals historie. Ikke alt i interviewet er relevant der hvor du er lige nu, men Hr. Hvejsel er en uhyggelig skarp herre til e-handel så det betaler sig at lytte efter.

Det kan være svært at komme med et totalt overblik over hvad du har brug for til at starte ud med. Du skal selvfølgelig have en shop, en betalingsløsning, lager, emballage osv. osv., men ud fra det du skriver tror jeg du skal bruge noget mere tid i planlægningsfasen før du rigtig går igang. Det betaler sig virkelig i det lange løb.

Jeg skal ikke forsøge at sælge noget til dig overhovedet, men har selv en del erfaring med e-handel både fordi jeg har bygget en del webshops og også driver en til dagligt via mit arbejde. Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har yderligere spørgsmål eller bare gerne vil have en generel snak omkring dit projekt. Jeg elsker selv e-handel så det vil jeg altid gerne ævle om :)

Held og lykke med projektet.

Mvh. Lars

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Jeg håber du har fået en del ud af de to ovenstående svar. Jeg vil meget gerne bidrage med en gratis e-bog, som jeg udarbejde i samarbejde med VækstFokus i foråret 2017.

Bogen hedder: "3 gode råd til din webshop"

Send mig en mail på Kasper@sedia.dk, så sender jeg e-bogen din vej :o)

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas,

I realitet kan du komme i gang for noget som ligner 200kr - omend jeg ville anbefale at starte med et lidt større budget. Det koster trods alt penge at tjene penge ;)

De 200kr jeg nævner er egentlig blot omkostninger forbundet med domæne og webhotel. Når du har domæne og webhotel er du fint på vej imod målet at have en hjemmeside kørende.

Nu har du ikke nævnt noget om din idé, men hvis det er et fysisk produkt eller andet hvor du har behov for at hente varer hjem fra tredje part skal du selvfølgelig også budgettere med køb af varelager. Derudover hvis du sender fysiske produkter ud skal du også påtænke omkostninger forbundet med evt. emballage og forsendelsesmateriale (forsendelsesposer, papkasser, bobbleplast eller hvad som lige passer til dit produkt). 

I forhold til at få din webshop op og køre, var der en som spurgte den anden dag om det var muligt for ham at lave en shop selv. Helt overordnet: Ja du kan sagtens lave en "gør det selv side", men forvent ikke det bliver let; Der er mange ting som du skal sætte dig ind i. Der findes både gratis temaer som kan findes både gratis og som betalte løsninger, disse kan du komme langt med.

Alternativt kan du også betale dig fra at få det hele sat op professionelt, så du blot skal tænke på alt det adminstrative og få skaffet dig dit varelager. Dette løber nok op i et par tussinde alt efter hvem du finder som kan udføre det for dig.

Af andre omkostninger kan nævnes omkostninger forbundet til betalingsløsning samt køb af pakkelabels. Disse er dog blot nogle omkostninger du skal ha forbundet med din prissætning. Større betalingsgateaways kan også have månedlige omkostninger samt gebyr forbundet med en indløsningsaftale - Jeg anbefaler dog altid folk at starte med f.eks. Stripe som ikke har disse månedlige omkostninger, da det kan være dyrt at skulle betale i opstartsfasen; Tilgengæld betaler du lidt mere pr. betaling.

Med ovenstående ting i tankerne, så er du rigtig fint kørende. Der er dog en masse ekstra services som kan tilkøbes hen af vejen for at gøre den webshop mere professionel. Dette vurderer jeg dog er noget som kan komme hen af vejen, ikke nogen som forventer du står 100% spitzen klassen fra day 1: Her kan f.eks. nævnes tilkøb af SEO-arbejde, hastighedsoptimering, professionelle produktfotos osv.

Hvis du skulle have yderligere spørgsmål, er du velkommen til at skrive til mig. Jeg arbejder selv som freelance webudvikler hvor jeg i efterhånden en del år har hjulpet kommende iværksættere med at komme i gang med deres iværksætter drømme og onlinesynlighed. :)

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du starter helt fra bunden, så er det vigtigt at du giver dig god tid til research og ligeså stille 'dypper tæerne'. 

Jeg har skrevet en artikel i sommers, som jeg tror kan være nyttig for dig, der hvor du er nu: 

http://vita-via.dk/2017/07/12/de-tre-bedste-raad-inden-valg-af-hjemmeside-webshop/

Her er hovedkonklusionerne fra artiklen:

  • At du gør dig dine behov så klare som muligt

    … før du starter ud – hvad skal den her shop indeholde af funktioner, hvad skal du selv kunne styre? Lav en udtømmende liste og snak med andre som har den type business du gerne vil have (se næste punkt).

  • At du ser på hvad andre har af tilsvarende løsninger og hører om fordele/ulemper

    Det giver 100 gange mere brugbart feedback, hvis du skal have en tøjwebshop, at du finder en på nettet nogenlunde på den størrelse du vil have og kontakter dem – evt. ifbm. en lille ordre – og spørger pænt om deres erfaringer. De fleste vil gerne hjælpe.

    Den slags feedback fra ‘fremmede’ er guld værd, fordi de har oplevet en situation som svarer til den du gerne vil opleve – istedet for du bare stikker hovedet i haj-buret og spørger i et par forummer online hvad folk [ofte sælgere] kan anbefale.… 

  • At du selv insisterer på at få lov at prøvekøre ‘bilen’ inden du køber

  • … altså webshop-systemet.

    Hvis ikke der er gratis konti man kan oprette i en prøveperiode og få adgang til nogle funktioner, så find nogle instruktionsvideoer online. Der findes tusindvis af videoer på YouTube om alle slags webshop-systemer.

    Brug bare een aften på at se nogle af dem, hvis du har forelsket dig i Shopify eller Woocommerce og få en ide om hvorvidt du kunne finde ud af, og have det godt med, at bruge netop deres system.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)