Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hævet for meget in min enkelsmandsvirksomhed i v.ordning > ungå topskat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

God dag fra en ny bruger,

jeg kom til at hæve for meget ud af mit firma (ja, nok min egen fejl..aldersopsparing og aktier....) og står over en stor skattesmæk. Jeg har midler på min private konto til rådighed hvis jeg bare kunne finde en løsning. 

Min plan er at betale 30% af overkuddet i en livsrente men det er vel ikke nok til at bringe mig tilbage under top skat. Faktisk har jeg trukket mere end overkskud af firma så kan ikke opspare til næste år og må tage lidt fra sidste år... 

Spørgsmål:  Kan jeg indskyde kontanter igen efter jeg hævede dem privat eller er hævet hævet? 

Er der noget jeg har overset eller må man bare i fremtiden være mere forsigtigt hvad man hæver? Håber i kan hjælpe med en last minute løsning. God jul! 

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06

Mig bekendt kan man ikke ikke hæve i starten og så sætte ind igen for at udligne i VSO
Hvis ike du får hjælp her, så ville jeg kontakte en revisor, for VSO er kompliceret, og du skal jo også tænke frem, for hvis ikke en gang en stor livrente bringer dig under topskat, så ender du jo let med, ligegyldigt hvad, at have en masse stående til topskat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:06

Tak for svaret og ja lige meget hvad kommer jeg at betale top skat. Sådan er det bare... God læring til næste år. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:54

Jeg er næsten sikker på, at en revisor vil kunne tjene sig selv hjem flere gange. Og det er jo gratis at spørge dem, om de vil kikke på det :-D. Svaret vil du så nok også kunne bruge til næste år.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)