Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkomst fra udlandet - hvilken rubrik?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har meget svært ved at finde ud af hvor jeg skal indtaste det beløb jeg har tjent i udlandet og som jeg skal beskattes af i Danmark.

Jeg ved så meget, at jeg skal betale fuld skat af beløbet, inkl AM-bidrag. Der er ingen dobbeltbeskatningsaftaler eller lign. at tage højde for. Kan nogen være så søde at hjælpe så jeg får det gjort korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32

Du kan bruge rubrik 15 ganske enkelt til udenlandsk honorar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21

Jeg tror ikke rubrik 15 kan gøre det alene. Mon ikke skal have fundet "selvangivelsen for udenlandsk indkomst" frem. Kan ikke huske blanketnummer men kan vel findes via Google.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20

Henrik Koudahl:

Jeg tror ikke rubrik 15 kan gøre det alene. Mon ikke skal have fundet "selvangivelsen for udenlandsk indkomst" frem. Kan ikke huske blanketnummer men kan vel findes via Google.

afhænger nok af beløbet - Ved stor fast indkomst så givet, men resultatet bliver jo helt samme - og jeg har en gange direkte fået anbefalet rubrik 15 til honorar fra udlandet i kommunikation med skat (måske fordi jeg selv spurgte om den var OK)- ikke store beløb men omkring de 15.000 kr var det vist da jeg spurgte og så har jeg brugt den selv et år mere til ca 20t

Venlig hilsen John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11

Jeg ser nu ikke nogen minimunsgrænse for om den særlige selvangivelse for udenlandsk indkomst skal anvendes eller ej. Det interessante for SKAT er nok de supplerende oplysninger, som følger med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58

Tror heller ikke der er grænse, har blot ikke oplevet andet end de selv skrev i kommunikation ok til rubrik 15 for de beløb (15.000) vel ud fra det er lidt en samlerubrik for div med am træk - affiliate og andet tror jeg havner samme sted for private ofte MEN det er da på den helt sikre side at google udenlands indkomst selvangivelse

vh John H

Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:02

Tak for jeres svar. Det forholder sig sådan, at det er en virksomhed jeg har haft i udlandet, som jeg har lukket. De penge virksomheden har, vil jeg gerne beskattes af privat. Når jeg skal udfylde den blanket i snakketr om, så er der en masse spørgsmål om min arbejdsgiver er dansk eller udenlandsk. Jeg ved ikke hvordan jeg skal svare her, for jeg er som ejer dansk, men virksomheden er jo udenlandsk. Så hvem er min arbejdsgiver: Firmaet eller mig selv? Der er også spørgsmål til hvilken periode arbejdsforholdet dækker over. Er det så hele perioden man har haft firmaet, eller kun perioden for det år, realiserer pengene? Da jeg selv kiggede, troede jeg beløbet skulle opgives her: 

Anden udenlandsk personlig indkomst fra udenlandsk arbejdsgiver (AM-bidragspligtig) felt nummer(282) 

Men når jeg taster ind og regner skatten, så ser det ud som om beløbet jeg skylder er alt for lavt. Så har en idé om, at dette felt ikke er det rigtige. Beløbet er noget højere end de 15.000 kr, - nærmere en del hundrede tusind. Jeg kan heller ikke finde rubrik 15, når jeg søger efter den, mærkeligt nok. Kigger på min forskudsopgørelse for 2017.

Håber det kan hjælpe lidt, det virker ikke helt let for mig :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45

så stort beløb ville jeg ikke bruge 15 til  MEN den hedder 221 i forskud og der dækker den over 12-15 og 29 og burde dermed også kunne bruges når vi alene taler forskud - og du kan se den regne

Du må nok vente på andre når det ikke er som ansat heller men udenlandsk virksomhed - eller lige gi en revisor et par tusinde for det konkrete

vh John H

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)