Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af lille virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i dejlige iværksættere derude :))

Det forholder sig sådan at jeg er blevet træt af mit fritidsjob og derfor søger en anden måde at tjene nogle få penge på. Jeg har en stor interesse for helsekost (bare grin haha) og laver tit selv sæber og diverse skønhedsprodukter derhjemme.

Min ide var at starte en webshop med en veninde, hvor vi solgte hjemmelavede skønhedsprodukter til en fair pris. Men hvordan starter man? Vi skal jo både have lavet en plan og webshop og der er så mange ting.

Hvad er klogt og hvad er ikke klogt? Hvordan skal man registreres og hvad mht. skat og sådan noget.

/Anna

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 16:18

Hej Anna.

Det lyder som et spændende projekt ;-)

Som det første, syntes jeg, at du og din veninde skal sætte jer sammen, og lave en forretningsplan med et etableringsbudget og et driftsbudget. I kan blandt andet finde skabeloner til alt dette inde på startvaekst.dk (ellers googler I bare "forretningsplan").

Undersøg hos et par it-firmaer, hvad en ny webshop ca. vil koste, at få udarbejdet. I forretningsplanen skal/kan I tage stilling til alle mulige forhold omkring jeres kommende virksomhed. Hvis I henter en eksisterende skabelon fra nettet, er det lige til at gå til.

Tænk jer godt om, og vær så realistiske som muligt. Når I har forretningsplanen og budgetterne på plads, så kan I gå videre med næste skridt, som er stillingtagen til, hvordan I kommer i gang. Det kan vi nemt hjælpe jer videre med også her i dette forum :-)

God arbejdslyst.

Mvh. Kasper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46630
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37

Der vil være ting i det du skriver med hjemmelavede skønhedsprodukter som skal overholde regler (miljøministerie -. miljøstyrelse) http://mst.dk/kemi/kemikalier/fokus-paa-saerlige-produkter/kosmetik/ 

Webshop kan du købe dig til

Du og din veninde skal besluttet om I vil ha det let administrativt og skattemæssigt med et personlig I/S som giver jer selv ansvaret personligt solidarisk, eller om det skal være lidt mere kompliceret og dyrere i drift, i et selskab hvor I ikke hæfter personligt (for andet end bank som altid vil kræve det) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html giver dig ide om forskellene

Man skal ikke registreres hvis man ved man ikke vil komme til at sælge for/omsætte for over 50.000 kr på nogen som helst 12 mdr periode. Mener man at det vil man komme til, skal man momsregistreres og hvad enten personlig virksomhed eller selskab.
Omvendt er det ret besværligt at få f.eks. en betalingsløsning på en webshop uden at have CVR så det vil jeg klart tilråde

Forretningsplan, bank, budget, moms og skat og det I behøver med stiftelse af begge dele med meget mere er letlæst i STARTUP som link her (du ser indholdsfortegnelse inden overvejelser) i enten E-bogs form eller hardcover bog - skrevet letlæst netop til de der vil igang selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)