Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reaktioner fra kollegaer når man siger op??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Ja jeg sagde jo op i sidste uge, da jeg d. 3. april 2006 åbner www.sw-handel.dk
 
Jeg sagde op om tirsdagen, og dårlig som min leder nu er, ville han åbenbart først have det ud til mine 20 kollegaer om fredagen pr. mail. Jeg opdager så, at han har orienteret cirka en 6-8 kolegaer om dette (mundtligt), før det kom ud via mail. Nå nok om dette..
 
Så kom mailen ud, og der gik langgggggg tid før nogen opsøgte mig. Ikke en og gentager ikke en har sagt tillykke, nogle ganske få vil gerne høre lidt mere om det - men endelig ikke for meget, og andre ja det rager dem åbenbart en høstblomst.
 
Det skal siges, at cirka en 15 ud af mine 20 kollegaer har været i firmaet i mange år (fra 8-26 år), og ja de kan åbenbart ikke se ud over deres egen næsetip.
 
Lige nu 1 /2 uge efter taler folk "normalt" til mig igen, som intet er hændt, men ikke en har lyst til at høre om mine visioner, ideer, tanker m.m. - m.h.t. at være iværksætter.
 
Syntes sgu de behandler mig underligt, mente ellers jeg var bare nogenlunde vellidt men måske ikke..
 
Så er det kære netværk, hvad er jeres erfaringer fra dengang I sprang ud som iværker, hvordan blev I behandlet af kollegaer??
 
Vil meget gerne høre hvad de forskellige har oplevet..
 
M.v.h.
 
Stones
 
P.S. Har aldrig haft en kollega der har stoppet p.g.a. en ny tilværelse som iværker, men vil helt sikkert være meget nysgerrig, efter at gøre om hvad hans/hendes projekt er o.s.v.
 
         
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Stones

Det er med garanti usikkerhed for de flestes vedkommende. Selvom iværksætteri er "oppe i tiden" er det stadig noget der ligger langt de fleste meget fjernt, at forlade det trygge.  Vel er der mange der taler om det, men antallet der gør alvor af det, vil jeg påstå er minimal.
Folk som slet ikke selv har gjort sig tankerne forstår ganske simpelt ikke hvad der roterer inde i knolden på sådan nogle som os. Og derfor kan de ikke forholde sig til det.
 
Eller tager jeg fejl ?[:0]
 
Mvh/
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Stones

 
Jeg vil tro at nogle af dine kollegaer mener at det er fuldstændigt vanvittigt at sige et fast job op,
en anden del er nok skide misundelige over at du har taget et skridt som de ikke tør tage,
og er der nogen som gør det man selv drømmer om så er det nok nemmest at forbigå det i tavshed.
 
Held og lykke
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg var ansat i en virksomhed med et par hundrede ansatte. Da jeg sagde op var der mange der spurgte, hvad jeg skulle - "Jeg skulle være selvstændig". Der var mange, der spurgte interesseret og mange sagde også, at hvis de kunne hjælpe med et eller andet, så skulle jeg bare kontakte dem. Jeg skriver med flere af dem og de er interesseret i at høre, hvordan det går med mit firma m.m. Jeg bliver også inviteret til at deltage i nogle af de arrangementer, der foregår i de forskellige personaleforeninger.
 
Min egen chef var lidt skeptisk over at jeg sagde op - men det er mest fordi han regnede med, at det var vanskeligt at finde en ny medarbejder (sådan er det med specialområder) - og han fik så ganske ret. Hvad angik udsendelse af meddelelse spurgte han mig vedrørende udsendelse af information til mine kollegaer (hvornår og om lidt om indholdet). Da jeg stoppede betalte firmaet også drikke og lidt mundgodt og jeg fik en masse gaver fra alle mulige - (også uventede steder fra). Jeg havde kun været der i 4½ år, så om de bare var glade for at slippe af med mig ved jeg ikke - jeg har dog valgt at tro, at de ønskede mig god vind. I de første par uger som selvstændig havde jeg af og til en følelse af at jeg måske havde valgt forkert, men derefter var jeg (- og er stadig) mere overbevist end nogensinde om at dette er det helt rigtige. Og går det galt, ja så har jeg fået tilbudt indtil flere faste jobs, hvis jeg ønsker at være lønmodtager igen.
 
Så jeg har egentlig kun gode erfaringer. Selvfølgelig var der også et par stykker, der synes at det er lidt mærkeligt at jeg skipper en godt betalt fast job til fordel for en usikker tilværelse, men "no hard feelings" af den grund.
 
Jeg må sige, at det er snæversynet af dine kollegaer - så dem ville jeg ikke bruge meget mere tid på (selvom det er irriterende at blive behandlet sådan af nogle mennesker, man trods alt har brugt så meget af ens tid sammen med og også regnede med at få lidt opbakning af).
 
Men velkommen i de selvstændiges rækker. Jeg håber at du får stor succes med dine aktiviteter. Og skulle du have brug for hjælp - ja, så er vi jo også her for dig.
 
Hilsen fra Jakob
 
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)