Jeg er lidt i tvivl om hvad reglerne siger for firmajulegaver til ejere.
Konkret så har jeg et IVS og et APS hvor der i begge firmaer er 2 ejere som også er ansatte. Må man overhovedet giver julegaver til ejere som er ansatte eller betragtes det som skattepligtigt da man netop er ejer og ikek kun ansat.
Konkret så har jeg et IVS og et APS hvor der i begge firmaer er 2 ejere som også er ansatte. Må man overhovedet giver julegaver til ejere som er ansatte eller betragtes det som skattepligtigt da man netop er ejer og ikek kun ansat.
På forhånd tak.
Hvis der ikke er andre ansatte end de 2 ejere, så ville jeg være meget påpasselig med at tage julegaver.
På forhånd tak.
jeg vil være mere klar og sige klart nej - Ejer der er alene i et selskab må aldrig give sig selv personalegoder - og julegave hører klart under personale gode - helt som julefrokost osv - reserveret til personale for at kunne holde på disse, efter ejers vurdering af, at det er pengene værd som udgift men aldrig til ejer selv