Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på pause ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er blevet rådet til at sætte moms på pause. 

Jeg er CVR registreret og har indtil nu solgt med moms og ligger under 50.000 i årligt salg.  

Hvordan sætter jeg nemmest moms på pause - er der noget jeg skal passe på i denne forbindelse eller er det ligetil? 

Tak, vh

Martin Vestergaard

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal afmelde moms på virk.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på, at har du fratrukket moms ved anskaffelser, af f.eks. computer, risikerer du, at en del af dette skal betales tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ud over computer og andre afskrevne aktiver skal der vel også moms tilbage for varekøb der måtte ligge på lager hvor der er fratrukket moms ved køb - så skat/moms skal godkende inden man bare kan afmelde moms og køre cvr videre mener jeg. måske 31/12 var lettest?

og så er vist en forskel om moms reg er gjort som frivillig eller ej, i forhold til vist nok mulig binding 2 år fra registrering

john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for detaljeret svar - må jeg spørge, hvordan jeg afmelder momsen? (Jeg ophører jo ikke, kan kun se denne option i virk.dk) Tak, vh Martin Vestergaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt blot ved at fjerne flueben i moms i ændrinsblanketten - men jeg kunne godt formode skat så henvender sig - eller det CVR sættes til lukning som følge af momsafmeldingen og ikke kan forsætte bare som PMV som jeg tror du vil
Hvis ikke andre ved det, så er det nok en tur via skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du går i virk.dk - ændre - i søgefeltet skriver du dit cvr nr - vælg ændre - gå ned til moms og afmeld læs det det der står med småt øverst er det den eneste forpligtelse du har bliver det nu et PMV.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sådan man gør

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig - man afmelder ved at fjerne moms. Dog bliver man så ikke bare uden videre PMV. Dels kan man være alm moms reg med 2 års binding dels vil skat kræve regnskaber for at se, at man ikke nu har aktiver som er afskrevet men købt med fuldt momsfradrag og heller ikke varelager med momsfradrag - så der kan sagtens være momsfradrag der nu skal betales tilbage, så man går ikke "bare" fra enkeltmands med moms til automatisk at være PMV ved blot at stoppe sin momsregistrering, skat/moms skal indover netop for at se på den tidligere moms

Men helt enig i fremgangsmåden rent teknisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør man faktisk, hvis moms er den eneste forpligtelse man har bliver man automatisk et pmv da man ikke kan have et enkeltmands uden forpligtelse.

Skat har tillid til, at i den sidste momsafregning er det hele med. Man kan jo godt blive indkaldt senere.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)