Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til IVS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Stenlille
Tilmeldt 20. Aug 16
Indlæg ialt: 32
Fra  EventzDanmark Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har nogle spørgsmål angående IVS

Hvis jeg har et IVS selskab, men kun kommer til at tjene 1000-5000kr om året igenmen det. Hvor meget og hvad skal der så laves om året i form af papir arbejde og ting der skal sendes til Erhvervs styrelsen og Skat?

Skal ikke have hjemmeside eller noget tilkoblet til firmaet.

Håber i kan hjælpe og forstår mit spørgsmål. 

Oliver Christensen - Oc@IvsBusiness.com

EventzDanmark.dk

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal have en konto til dit firma, det koster ofte penge i mange banker.

Du behøver hverken bruge penge på revisor eller bogholder, men du bør overveje om du bør tegne nogle forsikringer alt efter hvad du laver.

Der skal laves et regnskab løbende, og et årsregnskab.

Hvis du er moms registeres så skal du huske at melde moms ind.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin Karlog:
Du behøver hverken bruge penge på revisor eller bogholder, men du bør overveje om du bør tegne nogle forsikringer alt efter hvad du laver.

Ikke mindst fordi der er lovpligtigt at tegne en arbejdsskadeforsikring, når du driver virksomhed gennem et selskab.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er årsagen til at din aktivitet skal ligge i et IVS?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Christensen:

Hej, 

Jeg har nogle spørgsmål angående IVS. 

Hvis jeg har et IVS selskab, men kun kommer til at tjene 1000-5000kr om året igenmen det. Hvor meget og hvad skal der så laves om året i form af papir arbejde og ting der skal sendes til Erhvervs styrelsen og Skat?

Skal ikke have hjemmeside eller noget tilkoblet til firmaet.

Håber i kan hjælpe og forstår mit spørgsmål. 

Kravene til at der årligt skal udarbejdes regnskab, indleveres selvangivelse, lovpligtig arbejdsskadeforsikring og indberetning af alt løn er de samme om du tjener 1.000 DKK eller 500.000, når du kører i selskabsform. Nu er det, at tjene jo 1 ting, men hvor stor er omsætningen og evt. risiko? Kunne du ikke ligeså godt køre i som personlig virksomhed ?

Statsautoriseret revisor - København

Fra Stenlille
Tilmeldt 20. Aug 16
Indlæg ialt: 32
Fra  EventzDanmark Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Christensen - Oc@IvsBusiness.com

EventzDanmark.dk

Fra Stenlille
Tilmeldt 20. Aug 16
Indlæg ialt: 32
Fra  EventzDanmark Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er et personlig virksomhed helt præcis?

Oliver Christensen - Oc@IvsBusiness.com

EventzDanmark.dk

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Årsregnskabet for et IVS skal følge regnskabsreglerne for et ApS. Der er dog nogle forhold vedr. selskabskapital og årlig henlæggelse til selskabskapital, som er forskellige.

Årsregnskabet for et IVS skal indeholde forside, ledelsespåtegning, ledelsesberetning, anvendt regnskabspraksis, resultatopgørelse, balance og noter. Alle disse punkter er reguleret i årsregnskabsloven for klasse B-selskaber.

Derudover skal årsregnskabet indsendes senest 5 måneder efter regnskabsårets afslutning til Erhvervsstyrelsen i XBRL-format og PDF-format. Dette kan foregå via Virk.dk.

Husk også, at der kan være forskel mellem det regnskabsmæssige og det skattemæssige resultat, så måske skal der også laves et bilag til selvangivelsen, inden du indberetter denne for selskabet på skat.erhverv.dk

Hvis ikke du har regnskabserfaring, vll jeg råde dig til at få hjælp af en bogholder/revisor.

Mvh.

Christina Schmidt Hansen
Bogholderi- og Regnskabskonsulent

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Det er et stort spørgsmål, så mit svar bliver ikke udtømmende, men jeg håber, du kan bruge det alligevel.

En personlig virksomhed er, når du driver din virksomhed/forretning i personligt regi.
Det betyder, at din virksomhed har sit eget CVR-nummer, men overskuddet af virksomheden skal beskattes på din selvangivelse. Her vil man normalt (i hvert fald til en start) blive beskattet under Personskatteloven, men der er mulighed for at skifte til Virksomhedsordningen eller Kapitalafkastordningen på et senere tidspunkt, hvis virksomheden kommer til at tjene mange penge (resultat over topskatteniveau), - eller der er mange renteudgifter i virksomheden.

Som personlig virksomhed medfører det også, at du hæfter personligt for al gæld, som virksomheden påtager sig. Det kan f.eks. være moms, kassekredit i banken eller gæld til leverandører.
Det betyder, at selvom du lukker virksomheden, så hænger du efterfølgende på denne gæld, indtil den er betalt.

Personlige virksomheder hører under årsregnskabslovens regler for klasse A-virksomheder. Disse skal ikke offentliggøres, men det kan være en god ide at få udarbejdet et årsregnskab, hvis banken f.eks. gerne vil se, hvordan det går.

Håber du har fået et overblik.

Mvh.

Christina Schmidt Hansen
Bogholderi- og Regnskabskonsulent

Fra Stenlille
Tilmeldt 20. Aug 16
Indlæg ialt: 32
Fra  EventzDanmark Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan føre et PMV selskab så regnskab, når omsætningen er under 50.000kr?

Oliver Christensen - Oc@IvsBusiness.com

EventzDanmark.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)