Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn for at undgå virksomheds skat

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke skattefrit at få udbytte privat men med et holding kan man forøge pengene skattefri , istedet for at betale skat først og bagefter forøge dem

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:29

Skygge Manden:

Det er ikke skattefrit at få udbytte privat men med et holding kan man forøge pengene skattefri , istedet for at betale skat først og bagefter forøge dem

det er da ikke korrekt? Der er da ingen som helst skatteforskel for trådstarter om han beholder pengene i drift efter at have betalt 22% skat af dem - eller betaler 22% og flytter dem op i holding. Det er måske tilmed i drift han har brug for dem til vækst

Der spares INGEN skat ved et driftselskab og flytte penge op i holding som udbytte overhovedet - de ligger til helt samme beløb efter skat uanset de ligger i holding eller drift - og man kan vente med at hæve privat udbytte - nøjagtigt lige godt i drift som i holding.

Trådstarter: Ja du kan hæve løn som du foreslår og den reducerer dit overskud - du betaler ikke bøde selskabskat og skat af jeres løn. OM du skal tage løn afhænger i høj grad af dine personlige behov og af om selskabet har råd til det her og nu, og for fremtidig investering evt - men har i overskud, så kommer det vel også næste år, og så er det ret naturligt at ville have løn for indsatsen i sit IVS (med mindre man har en masse fra andre kanaler)

Jeg forstår dig som - at hvis I kan få løn ud nu (og har de penge til ind i næste år) - så vil I kunne køre jeres IVS længere næste år - uden at skulle lukke og tage andet job - men i alle fald som nævnt, tag ½ time med en revisor.

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har slet ikke sagt noget med at spare skat, jeg sagde forøge pengene skattefrit og det gøre du ved et holdingselskab ..

Du slipper for udbytte skat hvis du ikke hiver dem privat.

Men selvfølgelig hvis der er behøv for løn så tager man det.

Men hvis det er fordi man skal betale mindre selskabsskat er det dumt da selskabsskat er mindre end personlig skat

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:43

Overvej indbetaling på en pensionsopsparing.

Bjarke:
vi vil gerne sørge for vi kan køre så længe så muligt i næste år
Hvad mener du i øvrigt med dette? Er det firmaet eller privaten, som skal 'køre så længe som muligt'?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)