Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S/H penge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Kan det passe, at sh penge er arbejdsgiver der udbetaler disse, og at de ikke trækkes og "lægges til side".

Så når nu jeg har ansat mig selv i et IVS, gør det vel ingen forskel om jeg sætter en procent del til sh penge, eller bare udbetaler lidt ekstra når der er behov for det i stedet for at de bliver trukket til sh kontoen???

Mvh Sune

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

SH betyder søgnehelligdag. Hvad det betyder for timelønnede medarbejdere og deres løn, det kan du blive klogere på her.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune.

Hvad er SH penge ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

SøgneHellidags penge er noget man som ANSAT kan have ret til i en overenskomst eller kontrakt
Funktionærer får løn på de dage (ex kr. himmelfartsdag - 2. pinsedag, skærtorsdag  mm helligdage der falder på en arbejdshverdag). Timelønnede vil afhænge af overenskomst og har du ikke en sådan er der ikke automatisk ret. 

Som ejer har du ikke noget med SH betaling men tager bare den løn du vil ud med skatteindberetning. 
Du er heller ikke  tvunget til at afsætte feriepenge, men det vil iflg BDO godt kunne fuldt forsvares at gøre det - også for en ejer  i forhold til alm 12,5% på en løn mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)