Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook konkurrence: Synes godt om to sider. Lovligt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lauritzen
Tilmeldt 31. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude, 

Jeg har et kort spørgsmål omkring konkurrencer på Facebook, som kører over "pages". 

Hvis jeg skal afholde en konkurrence fra min egen side af i samarbejde med en anden, må det så godt være et krav at synes godt om begge sider for at deltage i konkurrencen? 


EKS: Like opslaget og synes godt om xxx og yyy? 

God torsdag til alle jer derude, 

Hilsen Gustav 

Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gustav

Det korte svar er nej :)

Der er dog mange der gør det, men man må ikke gøre det som et krav at man skal dele, tagge.

Her er FB's Konkurrenceregler (lånt fra bSocial.dk):

  • Man må ikke påkræve eller præmiere at deltagerne deler konkurrencen på egen eller venners tidslinjer
  • Man må ikke påkræve eller præmiere at deltagerne tagger sig selv eller venner på et billede eller i en kommentar
  • Det skal gøres tydeligt, at Facebook ikke har noget med konkurrencen at gøre
  • Man skal overholde de regler for markedsføring, som er gældende i sit eget land
  • Man må ikke lave fan-gating (i apps) – November 2014
  • Man må gerne påkræve at deltagerne liker eller kommenterer et opslag – August 2013
  • Man må gerne påkræve at deltagerne liker Facebooksiden, men det er dumt

mvh

Rasmus

Fra Lauritzen
Tilmeldt 31. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Rasmus, 


Tusind tak for dit svar :) 

Jeg tror mit spørgsål retter sig mest mod det sidste punkt i listen: "Man må gerne påkræve at deltagerne liker Facebooksiden" 

Mit spørgsmål går på, om der godt må være mere end en side, som deltagerne skal synes godt om? 

Jeg håber at høre fra dig igen, 

Hilsen Gustav 

Rasmus Philipsen:

Hej Gustav

Det korte svar er nej :)

Der er dog mange der gør det, men man må ikke gøre det som et krav at man skal dele, tagge.

Her er FB's Konkurrenceregler (lånt fra bSocial.dk):

  • Man må ikke påkræve eller præmiere at deltagerne deler konkurrencen på egen eller venners tidslinjer
  • Man må ikke påkræve eller præmiere at deltagerne tagger sig selv eller venner på et billede eller i en kommentar
  • Det skal gøres tydeligt, at Facebook ikke har noget med konkurrencen at gøre
  • Man skal overholde de regler for markedsføring, som er gældende i sit eget land
  • Man må ikke lave fan-gating (i apps) – November 2014
  • Man må gerne påkræve at deltagerne liker eller kommenterer et opslag – August 2013
  • Man må gerne påkræve at deltagerne liker Facebooksiden, men det er dumt

mvh

Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)