Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af overskudslikviditet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed har noget kapital til rådighed (+ 1 mill), som blot står på en konto og bliver mindre værd, så jeg vil købe lidt forskellige let omsættelige værdipapirer.

Hvor skal jeg oprette en konto?

Jeg kan selvfølgelig spørge banken (Nordea), men jeg tænker, at der må være andre der kan håndtere handler hurtigere og billigere på betryggende måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmand - og i så fald alm personskat eller VSO (afgørende for om du kan have aktier f.eks. ) eller selskab.

Jeg ville nu starte i egen bank for depot og bruge f.eks. nordnet som mål for hvor prisen gerne skulle kunne lande (betryggende er det begge steder hvis man ligger med samme investering)

vh joh Hannovef

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et A/S.

Skal jeg have et depot i Nordea for at kunne handle hos Nordnet? Eller andre handelspladser?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave et depot ved Nordnet. Det er en investeringsbank, intet sammenhæng med Nordea. Er du god kunde i Nordea kan du måske forhandle prisen ned, de har meget fokus på kundetilfredshed. 

Husk på der er lagerbeskatning ved at investere i aktier i selskaber.

Hvis du kan tåle at binde pengene vil jeg anbefale lidt i diverse crowdfunding-lån evt. med tilbagekøbsgaranti.  

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra 2018 kommer der en ekstra omkostning, hvis du vil handle værdipapirer gennem dit selskab. Du skal købe og opretkolde en LEI-kode . Bemærk også at aktiemarkedet er meget stimuleret og er på et meget højt niveau.

Jeg er begyndt at skrive lidt om investering i ejendomme, crowdlending, vin m.v. Det kan være du kan finde lidt inspiration der.

Tilmeldt 5. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapitalen skal være relativ likvid, i det den er reserveret til opkøb af konkurrerende virksomhed (når/hvis muligheden opstår), og den skal placeres i "sikre" papirer.

Jeg forestiller mig umiddelbart 10-15 forskellige investeringsforeninger á kr. 100.000.

Hvis beløbet det samlede beløb eksempelvis er kr. 1.500.000, så bør jeg vel i teorien bruge 2 depoter for at være dækket af indskydergarantien?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

DV2017:
Hvis beløbet det samlede beløb eksempelvis er kr. 1.500.000, så bør jeg vel i teorien bruge 2 depoter for at være dækket af indskydergarantien?
ja

Indtil du finder løsning kan du sikkert ved at binde 3 mdr (så hurtigt skal man sjældent betalte og at komme ud af det koster lidt men ikke alverden) eller 6 mdr komme bort fra evt negativ rente i det mindste - men samme med 2 banker/depoter i forhold til indskyder garanti

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender du Flex Funding?

her kan du få et fast afkast og samtidig hjælpe andre mindre virksomhedder med lån som de ikke kan få i banken. Renter fra omkring 5% med, hvad jeg vil vurdere,  med god sikkerhed.. men der sikkert andre der kan vurdere dette bedre end mig Wink

Mvh. 

http://www.mwcreation.net

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Westh:

Kender du Flex Funding?

her kan du få et fast afkast og samtidig hjælpe andre mindre virksomhedder med lån som de ikke kan få i banken. Renter fra omkring 5% med, hvad jeg vil vurdere,  med god sikkerhed.. men der sikkert andre der kan vurdere dette bedre end mig Wink

Mvh. 



Men det harmonerer ikke med ønskeet om likviditet i investeringen. Flex Funding har en markedsplads, men at skulle sælge låneandele for 1 - 1,5 million vil tage lang tid selv med en 3% rabat. Jeg synes ikke de nyeste lån, der er kommet på virker særlige sikre. Der var et transportfirma som havde oplyste nogle regnskabstal, men inden lånet blev tegnet kom deres officielle regnskab ud, med nogle helt andre tal, og de måtte derfor starte forfra med en ny rente.  Slutteligt ser jeg et stort problem vedørende økonomien i platformene. Jeg har skrevet om det her ( Hvad gør du hvis en crowdlending platform går konkurs?

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper! 

har læst dit link og tilmeldt mig nyhedsbrev på Blue Lobster.. med store forventninger :) 

Forstår pointen med at skulle sælge låneandele vil tage tid, men hvad menes der med '..vil tage lang tid selv med en 3% rabat'?

Du anbefaler at afvente resultat for 2017 inden man begynder at investere hos Flex Funding? 

http://www.mwcreation.net

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)