Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding som dansker?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Er der nogen som har erfaring med crowdfunding?

Det jeg er i tvivl om er, først og fremmest om det overhovdet er muligt for et dansk selskab, eller om de danske skatteregler simpelthen ikke er gearet til crowdfunding? - så kunne man jo være tvunget til at stifte selskab i udlandet.

Hvordan med levering til hele verden, hvis der er tale om et fysisk produkt?

Delene til produktet skal købes i Kina, og samles af os selv, men måske det bedre kan betale sig at samle og shippe direkte fra Kina, i stedet for at få det hjem til DK først, for på den måde at spare på shipping til os og porto når det skal sendes til kunden? - mon ikke Kina har billigere porto end PostDanmark ...

Hvilken crowdfunding platform skal man vælge? (eller skal man køre med flere?)

Alt i alt høre jeg gerne fra nogen som har prøvet det, og kan dele lidt ud af erfaringerne.

MVH Morten

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Crowdfunding er jo bredt. Tænker det er donationsbaseret funding du mener? Der findes mange platforme som er til forskellige brancher (nødhjælp, teknologi og lignende) så du skal vel vælge den platform der passer bedst til hvilken type virksomhed du vil starte :-) 

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, i dette tilfælde tænker jeg specifikt platforme ala Kickstarter og Indiegogo, hvor det er nye produkter / opfindelser det oftest handler om.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv siddet med det, men der er en del Danske virksomheder der har lagt projekter på kickstarter, som er en af de største, der er også Indiegogo.

Jeg tror bedst det kan betale sig at få det samlet i Kina (Billigere løn) og så shippe det hjem.

De har højst sandsynligt billigere porto, men dine kunder vil jo nok blive ramt af told loftet og så en afgift for import, hvis du sender direkte til dem fra kina.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt SKAT og spørg dem om crowdfunding, så kan du få et bindende svar, hvis du betaler for det

Find din næste varmekilde her: https://varmekilder.dk/ hvad enten det er pillefyr, gasfyr, pillebrændeovn eller andet...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:
Det jeg er i tvivl om er, først og fremmest om det overhovdet er muligt for et dansk selskab, eller om de danske skatteregler simpelthen ikke er gearet til crowdfunding? - så kunne man jo være tvunget til at stifte selskab i udlandet.
der er ganske klare regler i DK og mig bekendt er de ikke meget bedre i udlandet - hvor det så heller ikke bare lige er et snuptag at stifte et selskab og køre crowdfunding fra

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/crowdfunding.html 

Jo Kina har billig porto - selv om det er ændret fra meget billig til bare - lidt billig i år - men produktet skal vel hjem i alle fald, samlet eller ikke samlet  og vel til dig, da dine kunder vel ikke vil sætte pris på told og moms mm ved at få varen direkte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Varmeeksperten:

Kontakt SKAT og spørg dem om crowdfunding, så kan du få et bindende svar, hvis du betaler for det

Det er jeg med på, men det hjælper mig jo kun et lille stykke ad vejen, så jeg vil stadig gerne høre fra nogen der rent faktisk har erfaring med det.

Cookie - John Hannover:

Jo Kina har billig porto - selv om det er ændret fra meget billig til bare - lidt billig i år - men produktet skal vel hjem i alle fald, samlet eller ikke samlet  og vel til dig, da dine kunder vel ikke vil sætte pris på told og moms mm ved at få varen direkte

Ok, det skal sige at der her er tale om et relativt stort produkt, som skal sendes som pakke, ikke i kuvert (måske 40 x 100 cm, og 6-8 kg). Men er det generelt sådan i hele verden at pakker fra Danmark er moms/told fri men pakker fra Kina ikke er? - Jeg ville have troet at det var forskelligt alt efter hvilket land modtager befinder sig i.

Mon et billigere alternativ kunne være at benytte en afsender som tilbyder at man kan betale told/moms for modtager (hvis det findes). Det må vel alt andet lige være billigere end at skulle sejle det til DK og sende derfra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

told hos modtager - og moms - afhænger af hvor der sendes fra og hvortil. Hvis dine kunder er i DK eller EU i det hele taget, er der ikke lokal told og moms når du sender fra DK men fra Kina 


Er dine kunder uden for EU vil der være told og evt moms i alle fald for modtager, uanset hvor du sender fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)