Har gennem de sidste par år brugt Amino med succes (og har nu endelig fået mig en profil).
Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg sælger dyreartikler (foder, godbidder, tilbehør osv). Jeg har fx indkøbt nogle akvarie-artikler, som jeg har benyttet i et udstillingsakvarie i butikken. Hvordan skal dette bogføres...??? Indtil videre har jeg bogført det som #varekøb, men når varerne er brug i akvariet gennem nogen tid, så er de vel ikke det store værd længere......
dem ville jeg notere som brugte - skrive at de har været brugt som demomodel - forudsat det sker et sted dine kunder kommer regelmæssigt og ikke er i dit eget hjemmeakvarie - så ned til 0 værdi med de ting du bruger som dekoration mm i akvariet
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Først og fremmest - tak for hurtigt svar! Har set dine indlæg/svar i andre tråde, så tak...
Kan du evt. give en lidt mere "udførlig" guide til en forholdsvis nybegynder som jeg...? Jeg tænker HVOR skal de noteres som brugte...??? Eller skal der blot laves en løs seddel til årsregnskabet...?
Ja lav en seddel hvor du skriver hvilke varer med pris og dato og så ind som vareforbrug helt som ting du sælger - når de jo ikke tælles op ved lageroptællingen
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tjah, har godtnok bogført dem som #varekøb, men de må på en-eller-anden måde kunne flyttes over på kontoen #vareforbrug... 👍🏼
Takker...
alt du har på lager 31/12 skal jo flyttes fra varekøb og over på lager ved at du tæller lager op. På den måde bliver alt du har solgt eller brugt jo automatisk vareforbrug mens alt du har på lager får den værdi det har ved købet - uden moms. Du bør finde en online hjælp hvis i tvivl - Dinero plus har fin hjælp men det er helt afgørende du får det flyttet så du ikke får fradrag for varer på lager http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html En onlinebogholder kunne være nyttig for dig en times tid eller to - det er surt hvis du har fejl som koster skatteoverraskelse
vh John hannover