Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel ved privat nethandel - DBA. Hvad gør man??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber at der er nogen der har et godt råd.

Jeg har overført 2000,- kroner til en privat mand i den blå avis for en mønt han havde til salg. Der var en fin beskrivelse, jeg var i kontakt med ham forud for overførslen,og intet virkede mistænkeligt, men mønten er aldrig kommet.

Jeg har aldrig haft problemer med DBA før. Jeg har været i kontakt med ham efterfølgende og han svarer, altid efter lang svartid, at han nok skal sende.     

Jeg har nu set at han har oprettet flere annoncer på DBA under forskellige navne og må nok indse at den aldrig kommer. Jeg må melde ham for svindel til politiet, mit forsikringsselskab og den blå avis, så de kan lukke hans profil.

Mit spørgsmål er dog hvad jeg gør ift. at få mine penge tilbage? Jeg har jo overført via netbank så jeg har hans kontonummer.

Jeg tænker at det ikke er svært for politiet at finde ham? Hvad med banken? Kan jeg bede dem om at føre pengene tilbage eller hvad?

Gode råd modtages gerne : )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankoverførseler kan ikke tilbageføres ligesom betalinger foretaget med betalingskort. Du må derfor politianmelde vedkommende, udlevere hans kontonummer til politiet og satse på, at du enten får noget den vej, igennem dit forsikringsselskab eller evt DBA - jeg går ud fra, at sælger ikke var NemID-verificeret?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gå ned i den bank han har, og sig du gerne vil overføre penge til kontoen, og så bed dem om at bekræfte navnet.
Så har du hans rigtige navn, det kommer du langt med ;)

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet helt samme situation.

2000kr for en iPad der altid kom.

Meldte til politiet og først 2 år senere fik de ham dømt. Jeg har dog aldrig fået mine penge tilbage, fordi politiet og domstolene afsiger kun selve dommen.

Selve kravet skal man selv kradse ind gennem fogedretten - med dommen i hånden.

Men hvis han erklærer sig insolvent her, slipper han for betaling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MathiasNG:

Har prøvet helt samme situation.

2000kr for en iPad der altid kom.

Meldte til politiet og først 2 år senere fik de ham dømt. Jeg har dog aldrig fået mine penge tilbage, fordi politiet og domstolene afsiger kun selve dommen.

Selve kravet skal man selv kradse ind gennem fogedretten - med dommen i hånden.

Men hvis han erklærer sig insolvent her, slipper han for betaling.

Arr, det er så ikke helt rigtigt. En skyldner slipper ikke for sit krav ved konkurs, jf. konkurslovens § 156, kun ved akkord og gældssanering. At man ikke får sine penge i øjeblikket, når skyldner rent faktisk er insolvent, er jo så noget andet. 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal pas på hvem man køber af, både på dba og FB.

Normalt ville jeg aldrig overføre via netbank.

Jeg ville bruge mobilpay da du har hele navn.

Både fornavn og efternavn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)