Jeg har været selvstændig i 6 år, og har ikke anskaffet mig de store ting ud over computer, telefon, Ipad osv. Jeg har fejlagtigt ikke fået nedskrevet nogle af disse ting. Da min første (og eneste) revisor gav mig utrolig dårlig og mangelfuld rådgivning omkring opstart af virksomhed, valgte jeg at gøre det selv vha. Billys Billing. Det har fungeret fint, bortset fra at jeg har overset den detaæje at jeg kan nedskrive mine anskaffelser. Kan jeg nedskrive med tilbagevirkende kraft? Bl.a. en telefon der er gået til de evige jagtmarker? Ringede og talte med SKAT, og talte med en dame (faktisk 2) der ikke rigtig vidste noget, men bare sagde at de mente det var for sent at gøre noget ved det. Nogen herinde der ved noget andet..... Evt. nogen der kan anbefale en god revisor som man kan ringe og betale sig til lidt hjælp? Jeg har en køreskole, så gerne en der ved lidt om det. Tak for hjælpen Caya |
Det lyder ikke let synes jeg. Prøv at få en revisor ind via www.agera.dk
Dels skal du stille spørgsmålet - afskrivning af ting op til 6 år gamle og nogle af dem borte OG oplyse om du har personlig virksomhed eller selskab
Du har et par udfordringer: Dels rettelse af årsopgørelse år tilbage formentlig - med grænse for hvor mange år tilbage du kan ændre for personlig virksomhed/alternativt selskab - jeg mener før 2013 (3 år) kræver det særlig tilladelse fra skat med specielle begrundelser for personlig virksomhed mens 3 år tilbage kan rettes år for år for personlig virksomhed i skat.dk
Så KAN der være et par andre udfordringer - Skat af fri telefon skal jo så være betalt for telefonens vedkommende for alle årene ellers går den jo slet ikke og går det tilbage til gamle medieafgifts tid for tablets osv skal det også være på plads -
Det ikke vil være dumt at kunne vise at ting virkeligt er gået til de evige jagtmarker når du nu skriver dem af for anskaffelsesåret (ellers kunne skat jo lige så godt tro du havde givet dem bort) og du skal jo gerne have bilag for købene så du ikke skal opfinde en pris + udfordring med gammel moms
Hvis du har bogført som straksafskrivninger i Billy så vil de have været korrekt nedskrevet så den revisor du finder skal nok lige gå dit regnskab igennem, der kunne være andre fejl
OM det betaler sig at gå ned af den vej med revisor og måske flere år tilbage og telefon osv - i forhold til skattebesparelsen tvivler jeg på - jeg ville se på det for 2017 og frem bare
vh John hannover