Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min situation.. kontanthjælp og hobbyvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.
Jeg har haft en privat virksomhed (butik) fra 1. jan 2017 og vælger, at lukke butikken igen 31/12-2017, da jeg ikke kan leve af det.. Jeg vil herefter lave en hobby virksomhed hjemmefra og finde et job ved siden af, men indtil jeg har fundet et job, er jeg nødt til at søge om- og modtage kontanthjælp. Mit spørgsmål går på, om man kan få kontanthjælp, hvis man har en hobby virksomhed ved siden af?
- Håber der er nogen, som kan hjælpe - mvh:)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan, hvis du har en sort virksomhed eller laver sorte penge der bliver ikke beskattet.

Ellers hvis du skal køre det hvidt hvor alt er efter reglerne , så er det ulovligt at få bistandhjælp samtidige at have firma , om det er hoppethoppyfirma eller hvad du vil kalde Det, er det ulovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:

Hej herinde.
Jeg har haft en privat virksomhed (butik) fra 1. jan 2017 og vælger, at lukke butikken igen 31/12-2017, da jeg ikke kan leve af det.. Jeg vil herefter lave en hobby virksomhed hjemmefra og finde et job ved siden af, men indtil jeg har fundet et job, er jeg nødt til at søge om- og modtage kontanthjælp. Mit spørgsmål går på, om man kan få kontanthjælp, hvis man har en hobby virksomhed ved siden af?
- Håber der er nogen, som kan hjælpe - mvh:)

Udgangsnpunkt er ærlighed = når du søger kontanthjælp og dermed jo skal stå 100% til rådighed for arbejdsmarkedet, så skal du beskrive ærligt hvad du foretager dig med din "virksomhed". Oftest vil du få NEJ. Det du ikke skal er at køre lidt ved siden af uden at være ærlig om det, for så kan de gå tilbage i tid og samtidigt give bod

Vil du ha mit råd - og det er lidt ud fra dine spørgsmål her tidligere og din erkendelse af at det ikke giver brød på bordet vil være - at se at fokusere 100% på at få et job og være villig til at tage noget uden for alm arbejdstid osv- Der er masser af jobs, og når du har et - kan du søge et bedre og så kan du se om du om aftenen igen kan køre din "hobby" uden skade for dit arbejde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)