Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for kontor

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er nu selvstændig konsulent og arbejder fuldtid for nogle kunder. Ca. 3 dage ude og 2 dage hjemme + weekender.  Jeg bor ude på landet alene i et hus på 125 m2 og besøg af kunder vil der være meget få af. I den ende af huset er der en dør fra stue/køkken ind til en mini gang med toilet, kontor og et tomt rum. Ca. 30 km. Kontoret er 100% arbejdsrum og der er ingen private ting her eller i resten af denne ende af huset.  Spørgsmålet jeg har er om jeg foruden kontoret gerne må indrette resten af de 30 km til erhverv og tage fradrag for det?

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan lige tilføje at jeg har et andet badeværelse/toilet i huset som jeg så bruger privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil jeg sige nej til. Du kan tage fradrag for den del som alene bruges erhvervsmæssig og skat er meget hårde med den sag - så en gang og et toilet vil snarere kunne betyde du ikke får fradrag for selve rummet hvis det er gennemgang til et toilet, uanset du har to. Skat vil aldrig forvente at su og andre pænt venter på det ene bliver ledigt når der er et andet. Konsulent - ikke kunder i huset generelt - jeg kan slet ikke se gangen godkendt heller
Jeg ville i alle fald søge bindende svar hvis du vil være sikker - og hvis det er ejerbolig er fradrag begrænset til % af forbrug (af de ting der bruges  f.eks ikke vand hvis der ikke bruges vand) og skatter på huset http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar. bare for at sikre vi snakker om den samme rumopdeling, har jeg her tegnet det:

-----------------------------------------------------------------

|                              |        Toilet      |                           |

|         Kontor           |                      |      Tomt rum       |

|                              |-----       ------| (Lager/mø.lokale  |

|                                  Gang                                        |     30m2 erhverv

|-----------------------|                      |---------------------|

|                                                                                  |  95 km2 privat (1 person i hustand)

|                                                                                  |

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ændrer kun ved at der jo så ikke er gennemgang til kontor og det derfor bør kunne trækkes fra når det intet privat indeholder og du alene bruger det til erhverv mens resten - gang toilet osv efter min klare opfattelse ikke kan - og husk det er % af areal - sammenlignelig kvalitet med rest - af m2 - forbrug som du har i det og husets skatter hvis du ejer. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ville i alle fald søge bindende svar

Bindende svar eller bare gøre det og så tage diskussionen med SKAT efterfølgende. Jeg er ikke så forbeholden. 

Eksempelvis har jeg opnået fradrag for to lokaler som blev brugt som kontor. Det ene var der direkte adgang til. Hvis man skulle ind til det andet så måtte man gennem tv- og pejsestue. SKAT var fysisk ude og bese lokalerne og godkendte fradrag for anvendelsen.

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dine svar, det er værdsat. Grundlæggende vil jeg ikke gør mit liv svære ved at skulle bevise overfor skat at jeg f.eks. ikke bruger toilet/gang privat. Det jeg hører dig sige, håber du kan bekræfte, er at det ikke er noget problem at jeg har de 2 rum som erhverv så længe jeg ikke bruger dem privat også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne81:

Hej John

Mange tak for dine svar, det er værdsat. Grundlæggende vil jeg ikke gør mit liv svære ved at skulle bevise overfor skat at jeg f.eks. ikke bruger toilet/gang privat. Det jeg hører dig sige, håber du kan bekræfte, er at det ikke er noget problem at jeg har de 2 rum som erhverv så længe jeg ikke bruger dem privat også?

jeg ville i alle fald holde toilet ude  og sikre at gangen rent faktisk indeholdt kun virksomhedsting og så køre på. Der er ikke en 100% garanti hverken den ene eller anden vej. Husk stadigt at det er % af relevant forbrug og husets skat i forhold til M2 % hvis du er ejer - og ikke en leje 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Tak for svar igen. Nu fik jeg arealet på nogenlunde plads (Kan forsvares uden gang/toilet), så må jeg nu beregne hvad jeg faktisk får ud af det - Nok mindre end hvis jeg havde brugt tiden på arbejde, men det her er jo også spændende : )

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John

Kan du henvise til hvor jeg kan læse hvordan om bogføringen af kontor I egen bolig når det er et selskab/ivs?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)