Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for kontor

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne81:

Hej igen John

Kan du henvise til hvor jeg kan læse hvordan om bogføringen af kontor I egen bolig når det er et selskab/ivs?

grundliggende samme regler for selskaber som personlig virksomhed. Husker ikke tråden - er det en ejerbolig du bor i, så er der jo blot tale om fradrag for % af husets skatter samt evt for forbrug /el/vand. Er det et lejet hus er det % arealmæssigt af lejen for sammenligneligt areal - igen forudsat skat kan godkende formål og indretning ved en evt kontrol.
Husker lidt med eget hus her og så blot % af skat mm http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

bogføring vil være en udgiftskonto som kan hedde forskelligt-  husleje er jo en god mulighed - mod bank i selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar 😁 og et hurtigt spørgsmål mere, hvis modkonto er bank betyder det jeg kan overføre til mig personligt skattefrit? Det er ejerbolig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne81:

Tak for svar 😁 og et hurtigt spørgsmål mere, hvis modkonto er bank betyder det jeg kan overføre til mig personligt skattefrit? Det er ejerbolig.

du mener ikke selv, at du kan betale noget til dig selv uden skat? Konto husleje - modkonto SELSKABETS BANK som overfører til dig.

Du skal så betale skat af huslejen personligt hvis det er ejerbolig  med mindre det alene er % af husets skatte i % forhold til sammenligneligt areal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)