Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kanvas salg, gør jeg noget forkert? eller er det bare svært?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt, jeg har en virksomhed der sælger køle og fryseskabe, køle/fryse inventar til professionelle (restauranter, bare, stor og små køkkener) samt varmepumper, varmepumper er dog en afdeling for sig, der er der stor tilslutning af kunder. Men på køle og fryse delen, syntes jeg godt nok det er op da bakke.

Jeg laver en del 'kold kanvas salg' jeg tager forbi en kunder præsentere mig hurtigt, aflevere lidt materiale materiale, vi har en flyer med nogle gode råd fx. og så fortæller jeg meget kort hvad vi laver som virksomhed, og håber at de vil kontakte os når de har brig for noget vi kan levere - ikke helt med de ord, men i ved, man læser lige situationen. Jeg har gjort det siden sommers, ikke hver dag men i snit et par gange om ugen. Så jeg har været ved et at stykker, nu Jeg syntes bare ikke at kunderne kontakter os, er 'kanvas salget' forældet ? eller er det mig gør der evt. gør noget galt, eller er det bare pisse hårdt - for at sige det lige ud.

Jeg håber i har nogle erfaring, eller råd til hvordan jeg kommer videre:)

På forhånd tak :)

Fra Göteborg, Sverige
Tilmeldt 17. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanvas-salg er utrolig hårdt. 

Efter min erfaring med tidligere 3 års ansættelse til at lave direkte salg på telefonen, så synes jeg det kommer rigtig meget an på hvordan man præsentere sig selv. Hvis man tænker over det, så er der rigtig mange som ringer hver eneste dag og vil sælge noget. Hvis du kan skille dig ud fra alle de andre, så får du (måske) lov til at snakke færdig før han har besluttet sig inde i hovedet for at sige nej. Det kan også være at du ved at være anderledes får opbygget et "tillidsbånd" til ham som gør at han bliver interesseret og får lyst til at købe.

Udover hvordan præsentationen ligger, kan man også kigge på det psykologiske i samtalen. Eksempelvis skal du have ham til at sige ja i stedet for nej, da det så er nemmere for ham at sige ja til sidst i samtalen. Jeg har også snakket med en som tidligere har tjent rigtig mange penge på at kalde kunderne for skat allerede som det første i telefonen (Tror dog ikke den vil virke for alle og har meget med personlighed og fremtoning at gøre).

Det kan sagtens lade sig gøre at sælge på telefonen. Man skal bare have tålmodighed og blive ved og ved, så kommer det lidt efter lidt. Efter hver samtale bliver du også bedre og bedre til at snakke frit i stedet for at gå ud fra scripts osv. 

Fra Göteborg, Sverige
Tilmeldt 17. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at uddybe det med at få kunden til at sige ja, så mener jeg at du skal få ham til at sige ja flere gange i samtalen end nej. Det kan gøres eventuelt ved at stille spørgsmål som kunden kun kan give ret i (Den klassiske). 

Tilmeldt 28. Nov 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanvas med succes er kun for de superseje og rutinerede. Men det kan du også blive - måske. Har coachet sælgere i en menneskealder. Nogle lærer det, andre aldrig. De finder så noget andet at lave.

Du skal kunne din kanvas pitch i søvne. Tænk over at kunderne ikke køber varer, men løsninger på de problemer de har. En god reference fra en kunde der har købt, er ikke mindre end guld værd.

Held og lykke.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg møder nu fysisk op på virksomheden, men du har helt sikkert fat i den lange ende

- Dog har jeg også erfaring med 'telemarketing' fra tidligere ansættelse, og det bryder jeg mig kort sagt ikke om, da telesalg af og til (efter min mening) er uærligt og man 'pakker' folk noget på de, de nok ikke har bruge for altid.
Jeg syntes selv vi sælger et ærligt produkt, som opfylder nogle behov vores kunder måtte have. Dér bliver det frustrerende :)

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Jeg kender din fortvivlelse, jeg syntes oprigtigt at du som udgangspunkt gør det rigtige. Det er naturligvis uden at have stået ved siden af dig, på dine besøg. Men teoretisk set er det jo ikke sikkert at nogen af dem du har besøgt har haft behovet for dig, hvis du tager udgangspunkt i at i har haft en god dialog og måske afleveret noget materiale de kan huske dig på. Er det ikke utænkeligt at du bliver kontaktet senere. Men jeg vil foreslå at du evt. følger dit besøg op med et opkald, takker for at de lyttede ved dit besøg og lade dem vide at du stadig er der. Klar til at leverer.

Det er som du selv nævner benhårdt, men jeg er overbevist om at flid og oprigtighed på sigt kan give pote.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kender absolut intet til købe og fryseskabe, men jeg vil umiddelbart tro at du skyder helt forkert ved at køre kold kanvas med opsøgende salg. Skal du have succes, så kræver det jo at de tilfældige virksomheder du besøger rent faktisk har et behov for dine produkter. Hvor mange virksomheder står lige med et aktuelt behov for køle og fryseskabe??

Jeg tror det er forkert af dig at prøve at skabe et behov hos dine kunder. Det er nok mere relevant at prøve at finde dem et andet sted i købsprocessen... Blot en tanke :)

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, i kommer faktisk alle med noget jeg kan bruge. For som en skriver det er jo ikke sikkert at den kunde jeg går ind til, lige står og mangler et køleskab, dette har nu heller aldrig været min forventning, men pointen er god. Det var tænkt som en slags 'charme tur' lige for at hilse på vores nye kunder, og så ville det da ikke gøre noget, hvis en af dem liiiiige havde brug for noget vi kunne levere, dog uden at forvente det. men her et halvt år efter, og man ikke har hørt noget, (hvilket jo er fair nok) men så får man jo den tanke, om det kan betale sig, om det i virkeligheden er en alt for dyr måde at gøre det på. Og det kom i med nogle gode punkter der lige bliver overvejet, så må jeg vurdere om der skal en ny strategi til :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)