Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailchimp og Hairtools - email marketing på tværs af 2 systemer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen derude som har haft held med at anvende Hairtools i deres frisørsalon til booking af aftaler, men istedet for Hairtools så bruge Mailchimp som email marketing til de samme kunder? De 2 systemer kan ikke integreres automatisk, så hvordan får man nemmest alle de mails man samler op i Hairtools over i Mailchimp? 

Hvis en ny kunde booker en aftale på nettet så sker det via hairtools systemet. Her får vi kundens email. Men ønsker vi at sende kunden mails fra Mailchimp skal vi jo have mail adressen flyttet til Mailchimp og også bede kunden om at accetere at de modtager mails fra os?

Har andre siddet med samme udfordring og i så fald hvor har I løst det?

På forhånd tak!

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine.

Uden lige at kende til hairtools systemet, så vil jeg mene det bør være muligt at eksportere dine kontakter/kunde fra deres system, også derigennem få emailadresser ud i en csv fil, som så kan importeres i mailchimp. så er det en eksport/import der skal laves hver gang du udsender nyhedsbrevene

Men selvfølgelig vil det være smartest hvis kunden når de opretter sig hos hairtools, at de kan acceptere at de gerne vil kunne modtage nyhedsbreve fra jer. Det tænker jeg umiddelbart er noget som hairtools bør kunne tilbyde, måske noget som skal udvikles for dig. Ellers må det være muligt at placere HTML kode fra mailchimp hvor kunde kan indtaste deres emailadresse for at modtage nyhedsbrevet. men selvfølgelig smartest hvis det blev tilvalgt når kunden oprettede sig.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stine.

Der er en enkelt ting jeg undrer mig lidt over. Når kunden booker en tid, sætter kunden så et flueben i "Ja jeg vil gerne modtage et nyhedsbrev"? Hvis ikke dette er tilfældet må i ikke bare sende e marketingsrelateret e-mail til kunden, selvom i laver en opt-in på det.

Men som Stefan siger så må de have en mulighed for at eksportere en CSV fil, som du kan hive ind i MailChimp.

En anden måde i kan gøre det på er at bruge Mautic Marketing Automation. Her kan i informationerne over i Mautic automatisk. Men det kræver dog noget at sætte sig ind i dette system. Så jeg tænker det mest overskuelige ville være at lave en export fra hairtools, importere det i MailChimp og sende ud derfra. 

Jeg er lidt spændt på om det overhovedet er muligt at lave en export i CSV? Det plejer altid at stå på sådanne sider, da det er en meget vigtigt ting at kunne.

Med Venlig Hilsen
Mads

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke rigtigt du andre svar er brugbare så her er mit forsøg:

Du kan i Mailchimp generere en API key. Denne bør du kune sætte ind i hairtools.

Oppe i højre hjørne af din mailchimp konto vælger du connected sites i drop down menuen
Så vælger du extras og API key - og så har du mulighed for at generere en API key.

Jeg kender ikke hairtools, men der eksisterer en vejledning i at indsætte en API fra regnskabsprogrammet billy, mon ikke det er næsten samme fremgangsmåde med mailchimp?

https://www.billy.dk/apps/hairtools/

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle kan jo finde en API key i MailChimp Jespter.

Problematikken er jo netop Hairtools, som du heller ikke selv kender. Nu skriver du der ikke er kommet svar på hendes spørgsmål. Der er jo intet konkret i dit forslag som løser problematikken, udover at finde en API key i MailChimp.

Tilmeldt 28. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan, 

Tak for svar. Pt gør vi netop det - eksporter en csv fil. Men vi vil gerne finde en måde at gøre det automatisk på. 

Jeg vil undersøge om vi kan sætte en html kode ind i den den første mail kunden modtager fra hairtools så de nemt kan acceptere eller afvise at modtage mails fra Mailchimp. Men ja. Klart nemmere hvis det var et tilvalgt når man bookede. Det må undersøges nærmere. 

Stine

Tilmeldt 28. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Tak for svar! Ja, pt accepterer kunden jo at modtage salgsrelaterede mails fra salonen via deres booking på Hairtools - og det er et godt spørgsmål om den accept så automatisk gælder Mailchimp også, det er jo samme afsender blot to forskellige systemer. Vi kan godt eksportere fra Hairtools. Men det tager for meget tid hvis vi skal gøre det 2 gange om ugen eller mere. 

Jeg kender ikke Mautic - men jeg vil bestemt undersøge det.

Mvh Stine

Tilmeldt 28. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Når jeg søger på Mailchimp findes der ingen integration til Hairtools. Så jeg tænker at det ikke kan fungere med en API key. Desværre. Det ville ellers være en stor hjælp.

Tak for svar!

Stine 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine.

Fint fint så kan i sagtens bruge permissions i MailChimp. Jeg kender selv proceduren fra mit tidligere arbejde. Jeg har siddet med CSV filer på + 140.000 subscribers og skulle opdatere 2 gange om ugen ind i bla. MailChimp. Det var et helvede. Så kan sagtens følge dig. 

Men som sagt så kan i gøre det via Mautic. Men som skrevet så tager det relativt lang tid at sætte sig ind i.

Held og lykke med det.

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine,

Hairtools har et API - det kan vi integrere med i eMailPlatform gennem vores Connector funktion.

Vi vil gerne gøre et forsøg sammen med jer.

Vil du ikke sende mig en mail på kim@emailplatform.com så kan vi tage den derfra.

Kim

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)