Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GPS-overvågning af bil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med udlejning af en bil, er det så tilladt at overvåge bilen med en GPS tracker, uden lejeren af bilen er blevet gjort opmærksom på det?

Jeg har lejet biler ud i 6 måneder nu, med en GPS tracker installeret i bilen. Min procedure har altid været at det er noget der klart skal oplyses lejeren af bilen. Derfor har kunden altid i god tid modtaget en SMS om at bilen er overvåget med GPS, som der skulle svares tilbage på med en accept, samtidig med at det bliver fortalt mundligt, når kunden henter nøglen til bilen.

Men ville det være tilladt at være mindre “godhjertet” og ikke oplyse dette til kunden, for at mindske risikoen for at denne GPS tracker så fjernes fra bilen, da der er tale om en ekstern/løs enhed som er gemt i bilen.

Lejerne af bilen har aldrig fået oplyst hvor i bilen denne GPS tracker er placeret.

Formålet med GPS-trackeren er selvfølgelig at undgå tyveri af mine dyre biler, og at undgå at bilen bliver brugt til kriminalitet m.m. og for at i forbindelse med skader, parkeringsbøder eller lign. tvister, at se hvor bilen har har kørt henne.

Håber at kunne få uddybet hvilke lovgivninger og jura der gør sig gældende og hvilke etiske problemstillinger der kan være.

Tilmeldt 29. Oct 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig høre hvilke tanker i gør jer, i forbindelse med GPS-overvågning af udlejningsbiler

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg lejer en dyr bil vil jeg forvente at der er GPS-tracker i den.
Det skal bare fremgå af lejebetingelserne, så er jeg tilfreds.
Husk GDPR snart.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)