Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til Litauisk firma for ydelse udført i Danmark. Moms/Reverse Charge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et Litauiske firma har købt en del maskiner på auktion i Danmark. Jeg har hjulpet dem med at nedtage maskinerne. Skal nu fremsende en faktura til firmaet i Litauen. Forstår det sådan, at der ikke skal momsfakturaen for min ydelse, men at det litauiske firma overtager momspligten, og at jeg på fakturaen skal skrive Reverse Charge, og deres VAT nummer. Er der nogen der ved om dette er korrekt. MVH Conny

Tilmeldt 2. Jan 15
Skrevet kl. 11:37

Når du handler med udlandet, afhænger momsreglerne blandt andet af, om du handler med varer eller ydelser, med virksomheder eller private. Hvis du som dansk virksomhed sælger ydelser til virksomheder i andre EU-lande, skal du normalt ikke opkræve dansk moms. Køberen skal selv beregne og betale moms i det EU-land, hvor han har sin virksomhed.

Tilmeldt 27. Feb 17
Skrevet kl. 11:45

Nej, ingen moms, men er det ikke korrekt, at der skal stå Reverse Charge og kundens VAT nummer på fakturaen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58

ConnyJensen:

Hej

Et Litauiske firma har købt en del maskiner på auktion i Danmark. Jeg har hjulpet dem med at nedtage maskinerne. Skal nu fremsende en faktura til firmaet i Litauen. Forstår det sådan, at der ikke skal moms på fakturaen for min ydelse, men at det litauiske firma overtager momspligten, og at jeg på fakturaen skal skrive Reverse Charge, og deres VAT nummer. Er der nogen der ved om dette er korrekt. MVH Conny

ja det er korrekt - gem gerne screenshot af kontrollen af at det er momsregistrerede - og du bogfører som salg af ydelse til EU og angiver det på kundens momsnummer + samlede EU salg uden moms i rubrik B 

vh John Hannover

Tilmeldt 27. Feb 17
Skrevet kl. 12:04

Tak John. Det var lige det jeg skulle vide.

God weekend til dig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)