Jeg sad og læste en artikel om Jesper "Kasi" Nielsen hvor han udtalte sig om den vrede han var begyndt at føle efter sin sejr over SKAT, og at han nu var ved at få regnet sammen, hvor meget SKAT skulle betale ham tilbage + renter heraf.
Han sluttede af med at sige, at det det blev en vældig stor bon, som skatteyderne nu skulle betale.
Og så slog det mig.
SKAT er sgu da ligeglad, de ansvarlige medarbejdere er sgu da ligeglade om han kommer med en regning på 5 kroner eller 100 millioner - Det rammer ikke dem personligt!
Og selv om man personligt nok ikke kunne få sig til at sige nej tak til et 3 cifret millionbeløb, så kunne det da være sjovt, om Jesper Nielsen istedet gik frem i pressen, og gav SKAT, herunder de medarbejdere og advokater som har chikaneret ham, muligheden for at lade skatteyderne beholde pengene
Hans krav skulle blot være at de ansvarlige en for en stilledes sig op for rullende kameraer og gav en undskyldning til Jesper for deres inkompetence.
Mit bud vil så være, at de hellere vil betale 300 millioner tilbage end sige undskyld!
Verden er ikke så sort og hvid. At Skat har tabt sagen gør ikke nødvendigvis medarbejderne inkompetente. Skal offentlige ansatte i gabestok hvis de begår fejl kan du derimod være sikker på at du kun tiltrækker de inkompetente som ikke har andre muligheder.
Da Simon Spies tabte til Skat sagde han “vi skriver bare en check”. Det samme kan Skat nu sige til den gode Kasi Jesper.
Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.
Foruden de lovregulerede godtgørelser må de almindelige erstatningsretlige regler gælde. Om Kasi kan eller vil løfte bevisbyrden efter dette er nok svært.