Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørepenge

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget skal jeg have i løn indkomst fra mit firma for at modtage skattefri kørselsgodtgørelse

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

tirosako:

Hvor meget skal jeg have i løn indkomst fra mit firma for at modtage skattefri kørselsgodtgørelse

Det har intet med lønindkomst. Kørepenge (ikke forbind med kørselsfradag) er efter statens takst som pt (som jeg husker) 3,53 pr. kilometer. Som din arbejdsgiver betaler. Disse er skattefri. 

Venlig hilsen,

Jonas 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan man ikke som sådan komme med et beløb, der kan sættes to streger under.

Der skal blot udbetales en reel løn og kørselsgodtgørelsen må ikke stå i misforhold til denne løn.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

tirosako:

Hvor meget skal jeg have i løn indkomst fra mit firma for at modtage skattefri kørselsgodtgørelse

Er det et selskab? Eller en enkeltmandsvirksomhed?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Birk:

tirosako:

Hvor meget skal jeg have i løn indkomst fra mit firma for at modtage skattefri kørselsgodtgørelse

Det har intet med lønindkomst. Kørepenge (ikke forbind med kørselsfradag) er efter statens takst som pt (som jeg husker) 3,53 pr. kilometer. Som din arbejdsgiver betaler. Disse er skattefri. 

Venlig hilsen,

Jonas 

Tror du misforståR problemstillingen. 

En betingelse for at få udbetalt skattefri kørselsgodtgørelse i et selskab er at man er ansat og for løn. Eller i en enkeltmandsvirksomhed er det ikke lønnen/overskud der er afgørende men at man reelt arbejder i virksomheden

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

tirosako:

Hvor meget skal jeg have i løn indkomst fra mit firma for at modtage skattefri kørselsgodtgørelse

Er det et selskab? Eller en enkeltmandsvirksomhed?

God pointe, Jesper_nl. Da der blev skrevet løn gik jeg blot automatisk ud fra at der var tale om et selskab. 

Jeg tror lige jeg finder mig en kop kaffe :)

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Jonas Birk:

tirosako:

Hvor meget skal jeg have i løn indkomst fra mit firma for at modtage skattefri kørselsgodtgørelse

Det har intet med lønindkomst. Kørepenge (ikke forbind med kørselsfradag) er efter statens takst som pt (som jeg husker) 3,53 pr. kilometer. Som din arbejdsgiver betaler. Disse er skattefri. 

Venlig hilsen,

Jonas 

Tror du misforståR problemstillingen. 

En betingelse for at få udbetalt skattefri kørselsgodtgørelse i et selskab er at man er ansat og for løn. Eller i en enkeltmandsvirksomhed er det ikke lønnen/overskud der er afgørende men at man reelt arbejder i virksomheden

Det tænker jeg også han gør når han nævner han "hvor meget i indkomst" så er man også ansat. Men lad os ikke gå i små sko. Tænker det er besvaret :) 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Birk:

Jesper_nl:

Jonas Birk:

tirosako:

Hvor meget skal jeg have i løn indkomst fra mit firma for at modtage skattefri kørselsgodtgørelse

Det har intet med lønindkomst. Kørepenge (ikke forbind med kørselsfradag) er efter statens takst som pt (som jeg husker) 3,53 pr. kilometer. Som din arbejdsgiver betaler. Disse er skattefri. 

Venlig hilsen,

Jonas 

Tror du misforståR problemstillingen. 

En betingelse for at få udbetalt skattefri kørselsgodtgørelse i et selskab er at man er ansat og for løn. Eller i en enkeltmandsvirksomhed er det ikke lønnen/overskud der er afgørende men at man reelt arbejder i virksomheden

Det tænker jeg også han gør når han nævner han "hvor meget i indkomst" så er man også ansat. Men lad os ikke gå i små sko. Tænker det er besvaret :) 

Det kan godt være jeg går i “små sko”, men det er da kun fordi der er en grund. 

I denne sammenhæng er man ikke ansat bare fordi man får løn, det er helt afgørende hvor meget man får i løn. Så når trådstarter spørger ”hvor meget i indkomst“ er det formentlig fordi han gerne vil vide om den kørselsgodtgørelse han skal have er skattefri eller skattepligtig.

 

Grunden til ingen skriver et beløb er at det er en vurdering fra eksempel til eksempel om netop den løn man får er lig med man er ansat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Birk:
Det tænker jeg også han gør når han nævner han "hvor meget i indkomst" så er man også ansat
ikke nok at få løn - Kørepenge skal stå i rimeligt forhold til lønnen - ex skal man ikke forvente godkendelse af 3000 kr løn og 15.000 kr kørepenge. 
Man skal have en reel løn. Antal km og den tid de tager og kører skal ud over kørselsgodtgørelse derfor jo gerne give samme antal timer til en eller anden reel timeløn til det mindste

Ansatte har det LIDT lettere dokumentationsmæssigt end ejere der kontrollerer sig selv - forudsat de ikke er samme nære familie

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)