Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt ansvarsklausul i kontrakt - grov uagtsomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

Står i den situation, at jeg sammen med 3 venner ejer et IVS, der har fungeret delproducent og leveret et stykke elektronik til en erhvervskunde. I den meget mangelfulde kontrakt vi har indgået, står der intet om erstatningsansvar, produktansvar, regres el. lign. Vi vurderer samtidig, at skulle der være en mangel eller defekt i produktet, så vil krav kunne løbe op i millionbeløb grundet den branche vores kunde opererer i. Vi har fået lidt under 100.000 for opgaven, og har ikke haft andre kunder, og har heller ikke udsigt til at få det. Med andre ord, burde vi have indset, at vores virksomhed aldrig vil kunne efterkomme krav i sådan en størrelsesorden, og kan vi hænge på evt. erstatningskrav/regres personligt?

Mvh

Elektronørd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt nej - IVS er selvstændig juridisk og der vil ikke på nogen måde være en grov uforsvarlighed i produktet går jeg ud fra - det skal der altså meget til for - det kan jeg slet ikke se her men hvis I er i tvivl bør I måske indgå nogle tests i alle fald  lad os sige I har lavet program til en Boing 737 og I nu tænker lidt over om det må virker - MEN det er nu i høj grad også, når ikke andet er aftalt - købers ansvar at sikre sig det han køber ikke skader noget andet hos ham

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Takker for vurderingen. Ja, kunden har haft mulighed for at teste produktet, og har sagt god for det. Men vi har ikke tænkt på, om der er nogle branchespecifikke standarder eller regler der skal følges, hvilket der f.eks. nok er inden for flybranchen. Kunden har så heller ikke oplyst os om, at sådanne skulle eksistere. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)