Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få momsen tilbage på porto?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg sender en pakke til en kunde, er porto ved postdanmark ca. 70kr.

Det er ved at blive dyrt og drive forretning især til postdanmarks nye priser, så vil gerne vide om det kan gøre

billigere på nogen måde? Kan jeg få momsen tilbage på de udgifter jeg har til porto? Eller er det kun pakker til erhverv?

Hvis en evt. kunne uddybe det lidt hvordan det hænger sammen?

\ Lasse 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 08:33

Hej Lasse

Der opkræves ikke moms på porto - derfor kan du ikke trække det fra.

Jeg ved ikke lige, hvad du kan gøre... kan godt se, at det hurtigt kan løbe op.

Mvh Ronni

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:53

Det er vel ikke din forretning der betaler kundens porto?

Hvis du har fri forsendelse nu, så indfør at kunderne skal betale forsendelsen. 

Tilmeldt 27. Jan 08
Skrevet kl. 13:52

I øjeblikket køre jeg med gratis fragt, men har overvejet at kunden selv betaler fragten.

Jeg frygter måske at kunderne vælger et andet sted og handle hvis jeg indfører det? 

Mange af mine ordrer ligger omkring 100-300kr, så 70kr oveni ser måske ikke så godt ud for kunden.

Er det dumt og indføre et "administration gebyr" i stedet for, og stadig køre med gratis levering?

Jeg har hørt noget om at man kan få en aftale med postdanmark, så alle erhvervs pakker kan jeg trække momsen fra, og man kan sende billigere men kan ikke finde noget på deres hjemmeside

Har jeg helt misforstået det?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:58

Jeg tror ikke du skræmmer kunderne væk ved at lade dem betale for fragten - En med-amino har også grublet over det spørgsmål, men tog konsekvensen og hun har ikke oplevet fald i omsætningen - tværtimod!

Men hvis du begynder at indføre gebyrer, ja så tror jeg først kunderne smutter - Gebyr er sådan et grimt ord, hellere lade dem betale for porto, men du kan måske vælge at betale noget af portoen? Så du kun lader dem betale 2/3 af portoen?

Prøv at ring til Post Danmark og hør om de kan tilbyde dig noget... 

Tilmeldt 27. Jan 08
Skrevet kl. 21:20

Ja tror heller ikke et gebyr er vejen frem 8)

Men haft kontakt til Post Danmark idag, og det er gratis at få en aftale med dem, så porto priserne er lavere.

Det da en start 8)

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 23:08

Hvis jeg var dig!, ville jeg ringe til Post Danmark i morgen. Og få dig en konsulent og så kan du få priserne ned på hhv. 54 kr. for 1 kg, og 57 kr. for 5 kg., et opklad allerede en besparelse på 13 eller 16 kr pr forsendelse.

Men ellers kan du også tage springet at fortælle dine kunder at hvis de for leveret deres pakke på deres arbejdsplads. Kan de blive leveret mellem ca. 25-40 kr. + moms, og her hvor du så sender fra virksomhed til virksomged, kan du trække momsen fra. 

Tilmeldt 27. Jan 08
Skrevet kl. 23:15

Ja priserne fik jeg afvide, og som jeg skrev, det er en start :)

Men du har faktisk fat i noget ret smart der, kunne forstille mange vil benytte sig af dette så de slipper for at komme på posthuset..

Men hvornår er det en virksomhed?

Mange køre firma fra deres bopæl, så hvor skiller grænsen? Er det nok at firmaet er CVR registeret?

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 08:05

Så længde kunder bare skriver deres arbejdsplads adresse, så er det en erhvervspakke, for det med at skrive ex. ApS eller A/S, eller et firmanavn til privat adressen, er ikke alt tid det smarteste.

Så kunden skriver bare firma adressen, og att: ex. Lars Larsen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)