Hvis du overhovedet ikke har arbejdet med SEO før, er mit klare råd nr. 1 (udover de ovenstående, naturligvis):
Go small.
Find de første 5 keywords, og arbejd på dem - lad være med at skyde med spredehagl.
Når du først har fundet metoden til succes (ordentlig onpage SEO, keywords i tekster og 5-10 gode backlinks skudt efter siderne), er det nemt at kopiere øvelsen og gå videre til næste, større søgeord.
Lad være med at sætte målsætningen på "damesko" i første omgang, men find keywordet "røde damesko" eller "damesko med hæl", med 100 eller måske 500 søgninger, og vind dem.
Det er sundest for din arbejdsmoral, og der er noget kortere til Rom med disse.
Råd nr. 2 er at finde din niche.
I stil med ovenstående, bør du lægge din indsats på de søgeord, som kommer til at give dig penge. "Damesko" har måske 10.000 søgninger, men sælger du ingen med hæl eller kun sko i rød og sort, har du tabt 80% af dem allerede. Så kunne du lige så godt have arbejdet med noget mindre tidskrævende.