Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lukker jeg mit IVS ned, hvis jeg kun

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, 

Jeg har stiftet et drift IVS gennem mit Holding IVS. Drift IVS er ikke momsregisteret, men har solgt for under 50.000 kr.  Salget er ophørt og nu ønsker jeg at betale mine regninger herunder mine udlæg samt betale overskud til mig selv, hvor efter jeg vil lukke ned. 

Jeg har dog følgende spørgsmål i forhold til ovenstående 


1. hvordan lukker jeg virksomheden ned? 
2. skal jeg registere nogen steder, hvor meget jeg har solgt, når det er under 50.000 kr og jeg ikke er momsregisteret? 
3. skal der laves årsregnskab? (virksomheden er stiftet i år) 

4. hvad med overskuddet efter omkostninger og udlæg – skal der betales skat og i så fald, hvordan? 

Håber I vil/kan hjælpe. :-)


På forhånd tak. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gallup

Du kan vælge at lukke dit selskab ned ved betalingserklæring, som du kan læse mere om her: 
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Oploesning_ved_betalingserklaering_af_kapitalselskaber_i_henhold_til_selskabslovens__216

Fremgangsmåden er i korte træk som følger:

1. Der udarbedejdes et regnskab for selskabet, den skattepligtige indkomst opgøres og så skal der udfyldes en selvangivelsesblanket for ophørende selskaber

2. Materialet indsendes til SKAT, og der anmodes om en erklæring fra dem med henblik på en lukning af selskabet ved afgivelse af betalingserklæring, og du sørger i samme omgang for at afregne alt selskabets gæld til SKAT (forfalden såvel som uforfalden).

3. Når erklæring fra SKAT er modtaget (det kan godt tage i omegnen af 3 måneder), så underskriver du en betalingserklæring, og selskabet anmeldes til lukning hos Erhvervsstyrelsen, hvor du uploader SKATs og din egen erklæring i underskrevet stand.

Håber at ovenstående besvarede dine spørgsmål, og ellers er du velkommen til at spørge uddybende.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over Claus fine svar så til 3 - der skal laves et regnskab som jo skal danne baggrund for, at du dermed kan betale skat af netop dit overskud - det er en del af det der skal til for at få en skatteerklæring. Det vil minde om et årsregnskab ja og af det overskud vil der så være 22% selskabsskat at betale netop for at få skattekvittancen.

du kan få sådan en som http://tjregnskabsservice.dk/ thomas til at give et bud på at klare de ting for dig, jeg har set ham med rigtig fine priser der

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)