Jeg har ikk verdens største regnskab, så jeg laver det altid inden jeg skal til at betale moms. Dvs hvert kvartal. Men nu vil C5 ikk bogføre noget som helst. Når jeg laver et "Check kladde", så siger den, at der er ubalancer på alle posteringer! De første seks "fejl" hedder: "Der er ikke månedsbalance" "Ubalance i November på -6.xxx,-" fortsætter sådan frem til dags dato. Så siger den fejl på alle posteringer, som jeg har tastet ind for dette kvartal. "Ubalance for bilag 115..." etc Hvis jeg går ud til bilagsoversigten og trykker på "næste fejl", så finder C5 ingen fejl.
Det skal lige siges, at kontoerne ikk vil vise det aktuelle beløb. Kassen står på et fast beløb og balancen rykker kun i forhold til de nye posteringer og ikk i forhold til kassebeholdningen. Det er noget rigtig rod, som jeg mistænker har noget med årsskiftet at gøre. Jeg har dog oprettet et nyt regnskabsår for 2008. De er jo et kæmpe problem, da jeg ikk kan aflevere momsregnskab. Det er som om, der ikk bliver regnet sammen med den gamle beholdning og de aktuelle posteringer. Billedet nedenunder viser msåke mit problem. "Kassekredit" og "balance" regnes ikk sammen. De påvirker ikk hinanden. Trækker jeg de to beløb fra hinanden er det den aktuelle beholdning og den reelle balance på min bankkonto
Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe, da jeg ellers helt på herrens mark.... |
Hej,
Ja, sikke noget rod. Jeg er ike ekspert, men jeg har oplevet de samme udfordringer ved årsskiftet. Mit problem var at jeg havde glemt at afsluttet 2007 i henhold til brugermanual. Fik køst mine problemer ved at skrive om det på C5 brugerforum. Måske der ligger en løsning og venter på dig dér.
http://www.microsoft.com/danmark/info/community/c5/default.mspx
Held og lykke :-)