Hej amino, |
Der kommer renter og gebyrer på. SKAT Inddrivelse overtager måske også og sender dig breve omkring, at du skal betale.
Der kommer renter og gebyrer på. SKAT Inddrivelse overtager måske også og sender dig breve omkring, at du skal betale. |
www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.
Jeg er sikker på at du kan få en god ordning med dem, hvor I aftaler en ny betalingsdato. Hvis de ser, at de blot fingerer kassekredit, går den selvfølgelig ikke. |
aner ikke hvad du her er sikker p . Jeg er sikker på man får en bod |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej John, kan man holde firmaet kørende uden at betale moms? Altså kan jeg godt vente med at betale moms efter 6 mdr af fristen? Er klar over gebyrer og renter og bod. Men vil høre om man godt kan holde firmaet kørende, og betale efter 6 mdr af fristen fx. |
Man kan vel holde firmaet kørende indtil det tvangsopløses. Men det er næppe ønskeligt. Jeg ved ikke hvor lang tid der går, eller hvor meget man skal skylde. Når det så er sagt, er det næppe en god idé at "låne" penge der ikke er ens egne. Du "holder" jo blot momsen indtil Skat inddriver den, så det er et kæmpe skråplan hvis du har været ude og bruge disse penge og ikke kan betale tilbage nu. |
Du kan godt holde betalingen lidt og det kan sagtens være at du kan “slippe” i 2 mdr uden at betale. Fristerne før der foretages udlæg etc kan nok variere lidt. |
det går ikke at sige hvordan moms reagerer - bod og rente er jo givet og de lukker dig næppe akut men 6 mdr er nu nok en risiko og du vil let blive sat på månedsmoms fremover og få bod hver måned osv, så det er meget klart skråplan at bruge skat som kredit Det er en meget usund form, ikke at kunne lægge momsen til side, for den har jo ikke på noget tidspunkt været din men blot noget du opbevarede for dine kunder i princip vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com