Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hente tekst og billeder fra en hjemmeside, med tillades.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Danskautoshop / danskfarveshop Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen der kan hjælpe.

Jeg har en leverandør til min webshop som er let gammeldags.

Jeg har forsøgt at får en lager liste i Excel eller Csv.

Det har bare givet tillades at hente det fra der hjemmeside.

Er der nogen der kender et program, til at download, tekst fra andre hjemmesider?

Børge 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Børge.

Du kan lave et snedigt script i R-project (https://www.r-project.org/), scrapy (https://scrapy.org/) eller du kan bruge et af de mange regnearksprogrammer (Libre Office Calc, Google Sheets, Excel) til at hente data fra web via web scraping. Der er mange muligheder afhængigt af hjemmesidens design og dine behov for at hente data (manuelt vs automatisk, in the cloud etc.)

Lad mig høre hvis du har brug for hjælp.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 10. Dec 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Danskautoshop / danskfarveshop Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Og tak for svaret.

Da kender jeg nok for let, til sådan programmer.
jeg havde på et tidspunkt et program hvor jeg bare tog URl. Fra den side jeg ville tage data fra.
Der var så flere justerings muligheder.  eks. Man kunne sætte på pause for at ikke over belastet deres serve.
Men tabte desværre det på en gammel computer, og husker ikke hvad det hed.

Mvh. Børge

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 17. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :


Du kan se på wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Web_scraping#SaaS_version der er dusin af web skrabning tjenester og værktøjer opført

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det ikke er så omfattende, er det måske lettere blot at markere teksterne og copy-paste dem over i noget tekstbehandling, hvor du sorterer og renser for fejl. Ud over salgslister og tabeller skal du vel ikke bruge leverandørens tekster, så du får duplicate content på din side.

Billeder kan du ofte downloade ved at højreklikke og vælge "gem destination". Alternativt kan du gøre dem så store som muligt på din skærm og snuppe dem med windows klippeværktøj.

Denne gør-det-selv-metode kan ofte være lettere end at skulle lære et nyt program at kende.

God høst.

Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)