Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det et krav at oprette virksomhed, hvis man tjener over 50.000DKK på Adsense?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er helt almindelig lønmodtager, men ved siden af tjener jeg penge på Google Adsense via nogle hjemmesider, som jeg ejer som privat person.

Indtjeningen på Adsense er steget markant de seneste måneder, hvormed jeg ender på over 50.000 DKK i omsætning i år.

Betyder det, at jeg SKAL oprette en momsregistreret virksomhed?

Og hvad med de penge fra Google Adsense, som jeg allerede har udbetalt til mig selv som privatperson og opgivet til SKAT som B-skat på forskudsopgørelsen? Skal de efter oprettelse af virksomhed i stedet selvangives som virksomhedsoverskud?

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja,

Da det også er løn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du er momspligtig ved omsætning over 50.000 per 12 mdr (ikke kalenderår men 12 mdr) og skal have CVR med moms

Alle penge er indtjening og giver samme skat med eller uden firma/CVR så ja du opgiver bare alt men moms pligt betyder, at du fremover skal angive dit salg til Irland som det her er, på Googles VAT nummer (med  i linket) og det skal du gøre løbende ligesom du skal angive salget i momsrubrik C 

Læs https://johnhannover.blogspot.dk/2017/04/affiliate-moms-og-skat.html 

Opretter du ikke virksomhed vil du kunne få momsbod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret John.

Lige et opfølgningsspørgsmål:

Lige nu er pengene jo udbetalt til mig som privatperson og opgjort som B-skat på min personlige selvangivelse i rubrik 15.


Hvordan kobler jeg rent praktisk i stedet indtjeningen over på virksomheden?

Skal jeg slette værdien i B-skat rubrikken og i stedet indsætte det i rubrik 111 i den udvidede selvangivelse?
Eller hører det ikke til i rubrik 111, da jeg jo har trukket pengene ud til mig selv på min private bankkonto, hvormed det ikke længere er en del af virksomhedens overskud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige du kan gøre lidt som du vil her TROR jeg. Du kan sagtens vælge at lægge det hele i udvidet 111 du kunne også lade det inden du stifter virksomhed ligge i 15 og resten i 111 men det er vel lettest at samle det.- Hvad du hæver er helt ligemeget - skat betales af indtægter minus udgifter uanset om du hæver eller sætter ind. Det du hæver foregår i status og slet ikke i drift som giver resultat til skat 
Overvej enten Introduktion til Regnskab som er skrevet for de som selv vil klare hele regnskabet uanset regnskabsprogram - eller Personlig virksomhed som også gennemgår de ting du spørger om + mere om det at have personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en ofte set måde at starte forretning på uden at vide, hvordan det går. Det virker som om, det ikke har været oplagt før nu, at du ville tjene over 50.000 henover 12 måneder, og du skal så bare have det momsregistreret og køre det som firma. Som jeg ser det, kan du vælge en skæringsdato, som passer dig fint, f.eks. 1/10 2017, som starten på et kvartal, eller i dag. Måske er 1/11 endnu bedre.
Den indtjening, som allerede er indberettet som B-indkomst, lader du så bare være dér.
Mht regnskabsprogram er der lidt at vælge mellem her: www.regnskabsprogrammerne.datakons.dk. Bemærk, at ikke alle programmer kan håndtere valutaer.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mogens Thomsen:
Din løn er kun virksomhedens overskud - ikke din indtjening,
forvirrer nok blot med nyt udtryk "indtjening" Nu har vi omsætning, indtjening, overskud og hvad bliver næste

Overskud er nok det ord vi skal holde os til - indtægter minus fradragsberettigede omkostninger helt uanset hævninger eller indsættelser privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)