Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unøjagtig kørselsregnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg udbetaler kørselsgodtgørelse til mig selv privat for kørsel i privatbil for mit firma,

i kørebogen noteres dato, destination, kørt distance samt kilometertællers stand ved start og slut.

jeg er nu blevet opmærksom på at spedometeret viser ca 4% for meget i forhold til distancen opmålt på krak,

hvad gør man her? noterer km stand ved start og slut og tager fradrag for 4% mindre iflg krak eller hva ??

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:21

Det er et godt spørgsmål. Jeg ville tage udgangspunkt i speedometeret (du mener vel kilometertælleren). En ting er hvad man kan opgøre af afstandsangivelser via en hjemmeside (Krak). Noget andet er de faktiske kørselsforhold.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 16:45

Tak for svar Bent.

Tja det er jo det nemmeste ( og mest fordelagtige ) at rette sig efter kilometertælleren.

Min kone der er lønmodtager har et kørselfradrag, som er udregnet af skat, og fremgår meget minutiøst

af hendes R75, så de bruger vel et eller andet ala krak.dk hvis de vælger at kigge det efter i sømmene.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:39

Det er rigtigt men det er kun et hjælpeinstrument. Det er stadig de faktiske kørselsforhold der er afgørende. Man hælde til korteste vej men i visse situationer anerkendes også omveje hvis det andet er forbundet med mange besværligheder o.l.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)