Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af transport

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at fastsætte prisen på mit produkt og er nu nået til at skulle beregne en pris for levering af produktet. Kort fortalt leverer jeg et produkt i stil med catering, hvor levering er inkluderet i prisen. Man køber altså en færdig pakke, hvor levering er inkluderet til hvor som helst i Københavnsområdet. 
Men hvordan beregner jeg hvad denne pris er? Jeg er klar over at det bliver et estimat og et gennemsnitligt tal, da jeg ikke har noget at gå ud fra andet end at jeg eksempelvis kun leverer i Københavnsområdet, hvilket selvfølgelig indebærer at der kan komme korte såvel som længere ture. Der ud over har jeg ikke min egen bil til at køre i her i starten, så det kan altså både være diesel og benzin jeg skal bruge af brændstof, afhængig af hvad jeg lige kan låne/leje/lease. Er der nogle faste regneregler jeg kan gå ud fra til jeg selv er kommet godt i gang og kan beregne et mere præcist tal ud fra tidligere ordrer? 

Og hvis jeg skal benytte mig af et tillæg i prisen for transport uden for Københavnsområdet hvad er så typisk at tage for dette? Altså beregner man antal kørte km. til kunden til en bestemt pris? 

Håber det hele giver mening og på forhånd tak for hjælpen :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må først definere Københavnsområdet både for dig selv og for dine kunder. Jeg tænker umiddelbart på Kbh. og Frederiksberg Kommuner, men det er jo ikke sikkert, at du gjorde det. Det kan jo også være som her: https://da.wikipedia.org/wiki/K%C3%B8benhavn. Arealet er så 88 km2. For at give dig en idé om, hvor langt du så skal køre: Hvis det var en cirkel, ville din gennemstnitlige radius være lidt over 5 km og diameteren lidt over 10. Jeg ville herefter tage udgangspunkt i Skats befordringsgodtgørelse, 3,53 pr. km., og runde op til 4 kr./km, og så gange med de 10 fra før. Herved ville jeg få 40 kr, som lyder af meget lidt. Så ville jeg runde op til 50 kr. og lidt ekstra for aften og weekend. Som du kan se, er det næsten umuligt at regne ud, så det er måske en god idé, at holde kørebog for at se, hvor langt, du kører i gennemsnit. Og hvad ville du så gøre? Husk, at du også skal tilbage igen. Hvordan regner du din pris ud på hele produktet? Det kan jo også gå op i administration, det hele.

Du kan måske få en idé om prisen, hvis du ser på konkurrenters transport-priser, f.eks. hos Just Eat.

Det var måske også en idé at annoncere med, at det var gratis indenfor 'Københavnsområdet', og så lave en postnummerliste som denne:
http://www.ikea.com/ms/da_DK/service-offer/mobeltaxa/mobeltaxa-taastrup.html?ICID=iba%7Cdk%7Cmobeltaxa%7C201509300931422915_1

Der er vel også grænser for, hvor langt I vil køre? Held og lykke med det.

Tilmeldt 7. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det super brugbare svar! Så har jeg lidt at arbejde videre med :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen

Du glemmer helt at indregne en timeløn til chaufføren, hvilket vil få regnestykket til at se helt anderledes ud. Forvent ikke man kan lave mere en 1-2  leveringer pr. time pga. kørsel, trafik, parkering, aflæsning, levering. 

Den absolut billigste løsning vil være at bruge en vognmand der i forvejen har daglig distribution i KBH. Alternativt brug et af de mange transportfirmaer f.eks Sendebuddet.  

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Du glemmer helt at indregne en timeløn til chaufføren
Du har da så evig ret. Jeg ved heller ikke om tabet på køretøjets værdi osv. er med i Skats takster. Min opremsning var egentlig ment som eksempel på, hvor kompliceret det ville være at regne det ud - ikke særlig gennemført og burde være understreget. Jeg kan bifalde en ekstern løsning til en opstart og så senere evt. senere regne på eller sjusse sig frem til, om man selv kan gøre det billigere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)