Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordring med Dinero og Skattepakken

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg søger information omkring det at have ejendom i personligt ejet virksomhed. Helt konkret en erhvervsandel, som er erhvervet via banklån ligesom en andelsbolig.

Dvs. det er en andelsbolig i en regulær andelsforening, som har status som erhverv, og er købt i virksomheden (min hustrus personligt ejede virksomhed).

Hun bruger Dinero, og kan have glæde af deres Skattepakke, som kan beregne skatten. De fraråder at man køber den, hvis man hr ejendom i virksomheden, og vi kan ikke få svar på hvorfor, andet end at "den ikke kan tage højde for skattereguleringer, når der er ejendom i virsksomheden".

Er der nogle der ved, hvad det kan være for nogle reguleringer? Måske er det slet ikke nogle reguleringer/beregninger, der er relevante for os?

Dinero er nødt til at være ligeså klare på at kunne formulere, hvorfor man ikke bør vælge skattepakken, som de er på at formulere, hvorfor man skal have den.

Anyone?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

sorenfriis:

Hej alle

Jeg søger information omkring det at have ejendom i personligt ejet virksomhed. Helt konkret en erhvervsandel, som er erhvervet via banklån ligesom en andelsbolig.

Dvs. det er en andelsbolig i en regulær andelsforening, som har status som erhverv, og er købt i virksomheden (min hustrus personligt ejede virksomhed).

Hun bruger Dinero, og kan have glæde af deres Skattepakke, som kan beregne skatten. De fraråder at man køber den, hvis man hr ejendom i virksomheden, og vi kan ikke få svar på hvorfor, andet end at "den ikke kan tage højde for skattereguleringer, når der er ejendom i virsksomheden".

Er der nogle der ved, hvad det kan være for nogle reguleringer? Måske er det slet ikke nogle reguleringer/beregninger, der er relevante for os?

Dinero er nødt til at være ligeså klare på at kunne formulere, hvorfor man ikke bør vælge skattepakken, som de er på at formulere, hvorfor man skal have den.

Anyone?

Hej Søren.

Jeg er fra Dinero og har faktisk været en af "hovederne" bag skattepakken.

Det er helt korrekt at vi aktivt har fravalgt ikke at kunne supportere bygninger i vores skattepakke. Vi udvikler vores produkter til minimum 80% af vores målgruppe ligesom vi har gjort med skattepakken.

Vi mener nemlig ikke ret mange i vores målgruppe har ejendomme i virksomheden.

Det særskilte vedrører, at vi ikke kan tage højde for kapitalafkastordningen eller virksomhedsskatteordningen i forbindelse med renterne, og de særskilte skattemæssige afskrivningssatser.

Mit bedste råd til jer er, at benytte en revisor til denne case - så i får den nødvendige skatterådgivning :)

Jeg er pt. i udlandet så beklager hvis min svartid er langsom. Var bare lige heldig at sidde ved min computer.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tusind tak for så hurtigt et svar. (I øvrigt noget der kendetegner Dinero i det hele taget :-) )

Jeg forstår selvfølgelig jeres prioritering mht. udvikling og målgruppe. Vi har tilsvarende, hvor jeg arbejder, og sådan må det være.

Og det giver også mening med ikke at understøtte kapitalafkastordningen og virksomhedsskatteordningen, og kun at understøtte den personlige beskatning. Sådan husker jeg også det var, da vi brugte skattepakken sidste år. Der kunne man ikke vælge andet end den personlige, og det giver god mening, da de andre er komplekse.

Derfor undrede det mig også, at der skulle være noget særligt omkring ejendom med den personlige skattemodel.

I vores tilfælde er ejendommen købt Det er en erhvervsandel, og bruges 100% som erhverv, da det er en butik. Renterne på banklånet fradrages som andre udgifter i virksomheden, og så er den ikke meget længere. Der er ikke nogen afskrivninger.

Så jeg kan ikke få øje på, hvad der ikke virker ved skattepakken i dette tilfælde. Men vi ville bare lige være sikre, inden vi køber den igen.

Hilsen

Søren

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Tak - det er jeg glad for du synes :)

Lad os antage renterne skulle håndteres ens, kan du stadig ikke bruge skattepakken - du skal udfylde flere felter med en ejendom.

Så beklager men skattepakken ikke tiltænkt dig. Og jeg vil stadig anbefale dig en revisor.

Du kan finde en Dinero venlig revisor her
Www.dinero.dk/find-revisor

De bedste hilsner
Rasmus

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Men jeg kan vel bruge skattepakken til at håndtere det, der skal håndteres, og så manuelt gå ind på selvangivelsen efterfølgende, og rette/tilføje manglerne?

Tak for linket til revisor, som jeg iøvrigt har en bemærkning til.

Vi har haft brugt en revisor, som stod på jeres liste, som absolut ingen erfaring har med Dinero. Vi har måttet bruge en del krudt og midler på at rette op på deres arbejde. Så et tip herfra vil være, at I har en ordning, hvormed I sikrer jer, at de har kompetencerne (uden at kende jeres nuværende rutiner).

Vores fornemmelse er, at denne revisor har skrevet sig op på listen for at få opgaver, men allerhelst ville de gerne arbejde med E-conomic. Og nogle ting påstod de ikke kunne lade sig gøre i Dinero - hvilket var forkert.

Men det var et sidespring :-)

Mange hilsener
Søren

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Det vil jeg ikke anbefale :)

Angående listen laver vi løbende tjeks og de skal have 3 Dinero kunder for at være på listen.

Når jeg vil hoppe tilbage til ferien.

Alt held og lykke

De bedste hilsner
Rasmus

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Rasmus

Og rigtig god ferie! :-)

Hilsen

Søren

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)